۰
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۴

نمایشگاه هایی با موضوع غزه در آخرین جمعه ماه رمضان

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس نمایشگاه هایی نیز با موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین در گالری ها و فضاهای نمایشگاهی پایتخت برپا می شوند.
نمایشگاه هایی با موضوع غزه در آخرین جمعه ماه رمضان
به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان رسیده ایم که البته با تعطیلات تابستانی بسیاری از گالری های پایتخت همراه است اما با این حال برخی از گالری ها برنامه های تازه ای را برای آخر هفته برنامه ریزی کرده اند که برخی از آنها این هفته میزبان آثاری با موضوع حمایت از مردم فلسطین و غزه خواهند بود.

موزه هنرهای معاصر فلسطین

موزه هنرهای معاصر فلسطین همزمان با روز قدس میزبان نمایشگاه عکس «بارش خون در غزه» است. این نمایشگاه شامل ۴۰ قطعه عکس در ابعاد ۵۰ در ۷۰ است که بمباران مناطق مسکونی غزه و بی‌دفاعی زنان و کودکان آن در قبال حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس را به تصویر کشیده است.

این نمایشگاه تا ۲۰ مرداد ماه همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ پذیرای دیدار علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع است و بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه کاریکاتور «غزه در خون» روز پنجشنبه ۲ مردادماه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در گالری پردیس ملت برگزار می شود. این نمایشگاه با همکاری موسسه تصویر شهر و خانه کاریکاتور ایران برنامه ریزی شده است و شامل ۶۱ اثر از ۴۵ هنرمند ۱۹ کشور جهان است که آثارشان در این نمایشگاه روی دیوار می رود.

ایران، ایتالیا، چین، بلژیک، اندونزی، لهستان، برزیل ترکیه، اردن، سوریه، مراکش، بحرین، سودان، عربستان سعودی، بلغارستان، مغولستان، فیلیپین، آذربایجان و فلسطین کشورهایی هستند که آثار هنرمندان آنها با موضوع حمایت از مردم غزه در این نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه چکیده ای از آثار نخستین نمایشگاه بین المللی کاریکاتور غزه است که در سال ۸۷ از سوی خانه کاریکاتور ایران برگزار شد.

این نمایشگاه کاریکاتور به مدت یک ماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه از تاریخ یاد شده تا عید سعید فطر از ساعت ۱۲ تا ساعت ۲۰ و از بعد از عید فطر تا پایان روز نمایشگاه از ساعت ۱۱ تا ساعت ۲۱ به گالری پردیس سینمایی ملت واقع در بزرگراه نیایش، روبروی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

گالری ابوالفضل عالی و خانه عکاسان (حوزه هنری)

به مناسبت روز جهانی قدس و در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و غزه، نمایشگاه عكسی با موضوع فجایع غزه و راهپیمایی و حماسه آفرینی های مردم كشورمان در روز قدس در خانه عکاسان حوزه هنری برپا شده است.

در گالری ابوالفضل عالی نیز نمایشگاهی از آثار کاریکاتور هنرمندان جهان با موضوع حمایت از مردم غزه برپا شده است.


گالری طراحان آزاد

مرتضی اسدی مجموعه ای از آثارش را با عنوان «همه آرزویم اما...» روز جمعه ۳ مردادماه به گالری طراحان آزاد می برد.

این نمایشگاه به مدت ۵ روز تا ۸ مردادماه در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ پذیرای علاقه مندان است.

گالری شیرین

نمایشگاهی از عکس های رئوفه رستمی با عنوان «عمومی و خصوصی» روز جمعه ۳ مردادماه در گالری شیرین گشایش خواه یافت.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در این گالری به نشانی ولنجک، خیابان ۱۸، پلاک ۹ ادامه دارد.

گالری الهه

آثار دوره دوم جشنواره پرسبوک از جمعه ۳ مردادماه در گالری الهه روی دیوار می رود.

این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز در گالری الهه به نشانی بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ برپاست.

گالری زیرزمین دستان

نمایشگاهی از آثار طراحی کیارش علیمی روز جمعه ۳ مردادماه در گالری زیرزمین دستان افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۳۰ اثر در ابعاد کوچک روی دیوار می رود.

گالری زیرزمین دستان در خیابان ولیعصر بالا‌تر از پارک وی، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ واقع است.

گالری جرجانی

«آفرینش» عنوان نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشی و حجم است که روز جمعه ۳ مردادماه در گالری جرجانی افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۳ مردادماه در گالری جرجانی به نشانی خیابان ولیعصر بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام پلاک ۴، زنگ ۱ برپاست.

گالری ماه مهر

گالری ماه مهر نمایشگاه عکس را برای روز جمعه ۳ مردادماه برگزیده است. در این نمایشگاه گروهی آثاری از الناز خوشدل، مژگان شیخی، یاسمن علی‌پور، نازفر فرقانی، مینا مجیدی روی دیوار خواهد رفت و علاقه مندان تا ۱۳ مردادماه می توانند از این آثار در گالری ماه مهر واقع در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر پلاک ۷ دیدن کنند.
کد مطلب: 40124
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *