۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
اشپیگل فاش کرد:

شنود مکالمات تلفنی جان کری توسط اسرائیل

سرویسهای جاسوسی اسرائیل موفق شدند که نه تنها تلفنهای ماهواره ای بلکه خطوط تلفنی حفاظت شده جان کری را نیز مورد شنود و جاسوسی قرار دهند.
شنود مکالمات تلفنی جان کری توسط اسرائیل
نشریه اشپیگل فاش کرد که مکالمات تلفنی جان کری، وزیر خارجه آمریکا توسط سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل شنود شده است.

به گزارش «انتخاب»، گفت‌وگوهای میان رئیس دیپلماسی خارجی آمریکا با برخی از رهبران خاورمیانه، در جریان مذاکرات ناموفق صلح سال گذشته، شنود شده است.

سرویسهای جاسوسی اسرائیل موفق شدند که نه تنها تلفنهای ماهواره ای بلکه خطوط تلفنی حفاظت شده، را نیز مورد شنود و جاسوسی قرار دهند.

به نوشته ی اشپیگل، مقامات اسرائیلی از برخی از اطلاعات بدست آمده از شنود و جاسوسی مکالمات تلفنی در جریان مذاکرات صلح استفاده کرده اند.

مقامات دولت اسرائیل و وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به این افشاگری واکنش نشان نداده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا، در ماه ژوئیه ۲۰۱۳، موفق شد تا رهبران اسرائیل و فلسطین را بار دیگر بر سر میز مذاکرات صلح بازگرداند اما در ماه آوریل گذشته و بدنبال اعلام ناگهانی اسرائیل مبنی بر از سرگیری شهرک سازیها، مذاکرات صلح ناکام ماند.

اشپیگل در ادامه این گزارش نوشت: درست یک هفته پیش، کری برای میانجیگری بین طرفین درگیری‌های اخیر در غزه به اسرائیل سفر کرد، ولی اسرائیلی‌ها با رفتاری به دور از عرف دیپلماتیک، پیشنهاد او را برای برقراری آتش‌بس در غزه رد کردند.

ظاهراً در پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا، مسائلی چون خلع سلاح یا بستن انبار راکت‌های حماس، و نیز انهدام سیستم تونل‌های حفر شده آن گروه در امتداد مرز اسرائیل و غزه را شامل نمی‌شد.
کد مطلب: 40257
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *