۰
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۴
شهر درهفته ای که گذشت ؛

بهره برداری از نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم/ آخرین وضعیت شکایت شهرداری از سفارت انگلیس

اعلام آلوده ترین مناطق شهر تهران به لحاظ وجود سگهای ولگرد، معرفی 30 محور پرترافیک پایتخت، راه اندازی سیستم نرم افزار نظارتی از پروژه های مستمر و غیر مستمر، بهره برداری از نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم، ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به ناوگان تا مهرماه، آخرین وضعیت شکایت شهرداری از سفارت انگلیس و... از مهم ترین اخبار شهری این هفته بود.
بهره برداری از نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم/ آخرین وضعیت شکایت شهرداری از سفارت انگلیس
این هفته مدیر کل سلامت شهرداری تهران از راه احداث و بهره برداری نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در پایتخت طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: مرکز پیشگیری و کنترل خشم با همکاری وزارت ورزش و جوانان و با هدف آموزش راه‌های کنترل خشم به شهروندان راه اندازی می شود و در تلاشیم تا پایان سال بتوانیم این مراکز را در ۲ منطقه دیگر شهر تهران نیز احداث و به بهره برداری برسانیم.
محمدگلمکانی با بیان اینکه مناطق بعدی برای احداث این مراکز به احتمال زیاد مناطق ۲ و ۱۹ خواهند بود گفت: در مراکز پیشگیری و کنترل خشم ، کارشناسان و متخصصان مجرب مسئولیت آموزش و مشاوره شهروندان را بر عهده خواهند گرفت و ضمن ارایه خدمات مشاوره ای نسبت به توزیع اقلام آموزشی در مورد کنترل خشم مانند بروشور و سی دی نیز اقدام خواهد شد.

کشتار سگ های ولگرد متوقف شده است


اواسط این هفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه ۶ منطقه شهرداری تهران آلوده ترین مناطق پایتخت از نظر وجود سگهای ولگرد هستند، گفت: روزانه بین ۳۰ تا ۶۰ قلاده سگ توسط شهردای تهران از سطح شهر با استفاده از اسلحه های بیهوشی جمع آوری می شود.

رضا قدیمی درباره زنده گیری سگهای ولگرد که شبها در سطح شهر تهران انجام می شود، گفت: عمده مناطقی که وجود سگ در آنها گزارش شده و براساس بازدید کارشناسان تایید شده است، مناطق ۱، ۵، ۱۵، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ است که این مناطق جزو آلوده ترین مناطق شهر از این منظر محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه در گذشته و بخصوص در دی ماه و بهمن ماه بخشی از عملیات های ساماندهی درخصوص سگ های ولگرد از سوی شهرداری انجام شده، اظهار کرد: این در حالیست که شرکت ساماندهی مشاغل بخش زنده گیری سگ ها را توسعه داده و بدین وسیله کشتار سگ ها متوقف شده است.

قدیمی در خصوص اینکه این سگها بعد از زنده گیری به لحاظ بیماری طبقه بندی می شوند، اظهار کرد: سگ هایی که بیماری های حاد و لاعلاج دارند، از بین می روند اما سگ هایی که مشکل خاصی ندارند یک هفته قرنطینه شده و در زمان قرنطینه نیز عقیم سازی روی آنها انجام می شود و در نهایت به مراکزی که به سگ نگهبان احتیاج دارند، اهدا می شوند.

معرفی ۳۰ محور پرترافیک پایتخت

همایون فتاحی ،مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران با اشاره به این که با بررسی وضعیت ترافیک تمامی معابر شهر، ۳۰ محوری که دارای بیشترین حجم ترددها و ترافیک سنگین بوده اند مشخص شده اند گفت: براساس مشاهدات و آمار به دست آمده از مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، از مهرماه سال گذشته تا تیرماه امسال بزرگراه شهید شیخ فضل الله نوری، شهیدهمت و بسیج در صدر پرترافیک ترین معابر تهران بوده اند.

وی تصریح کرد: ۳۰ محور پرترافیک شهر براساس آمار به دست آمده از مرکز کنترل ترافیک شناسایی شده اند که بزرگراه شیخ فضل الله نوری از خروجی به یادگار جنوب تا ورودی از یادگار شمال مسیر جنوب به شمال، بزرگراه شهید همت از خروجی به چمران‌‌ شمال تا خروجی به شیخ بهایی جنوب مسیر غرب به شرق و بزرگراه بسیج از دوربرگردان تا خروجی به رحیمی شرق مسیر جنوب به شمال پرترافیک ترین معابر شهر بودند.

راه اندازی سیستم نرم افزار نظارتی از پروژه های مستمر و غیر مستمر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از راه اندازی و اجرای پایلوت سیستم نرم افزار نظارتی کمیسیون برنامه و بودجه از پروژه های مستمر و غیر مستمر در شهر تهران خبر داد.
علیرضا دبیر توضیح داد:‌ در شورای قبل کارشناس با سه برگ برای بازدید از پروژه ها مراجعه می کردند اما با راه اندازی سیستم نرم افزار نظارتی جدید؛ به زودی این کار با نرم افزار انجام می شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:‌ در گذشته تنها بر پروژه های سرمایه ای غیرمستمر نظارت دقیق انجام می شد اما با راه اندازی این سیستم بر روی پروژه های مستمر مثل آسفالت خیابان ها نیز نظارت خواهد شد.

ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به ناوگان تا مهرماه

این هفته مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به ناوگان تا مهرماه خبرداد.

پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار داشت: از مجموع ۴۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین که قرار داد خرید آنها منعقد شده ، درتلاشیم که تا مهرماه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان کنیم تا بتوانیم جوابگوی افزایش حجم سفرها با اتوبوس باشیم.

وی ادامه داد: هر اتوبوس دو کابین به طور متوسط ظرفیت جابه جایی هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار هزار مسافر در روز دارد اما مساله اصلی این است که حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس های شهر تهران فرسوده هستند و اتوبوس های جدید باید جایگزین بخشی از اتوبوس های فرسوده شوند .
سنندجی گفت: در مهرماه ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح تهران فعال خواهند بود و پیش بینی های لازم صورت گرفته تا خطوط منتهی به مراکز آموزشی و نقاط پرمسافر در مهرماه تقویت شوند.

روسای کمیسیون های شورای شهر به کمیته تخصیص دعوت نشدند

نخستین جلسه غیرعلنی شورای شهر پس ازتعطیلات تابستانی با تذکر دوباره رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به عدم دعوت روسای کمیسیون ها در جلسه کمیته تخصیص به شهرداری تهران آغاز شد.
رحمت اله حافظی با تکرار تذکرش به شهرداری تهران درباره چرایی عدم دعوت روسای پنج گانه کمیسیون های شورای شهر به کمیته تخیص اظهار کرد: به استناد به متن تبصره ۳ بودجه سال ۹۲ و ۹۳ شهرداری تهران ملزوم است از روسای کمیسیون های شورا برای حضور در جلسه کمیته تخصیص دعوت کند اما این کار اجرایی نمی شود.

آخرین وضعیت شکایت شهرداری از سفارت انگلیس

این هفته سرانجام یکی از مدیران شهرداری حاضر شد در خصوص آخرین وضعیت شکایت شهرداری تهران از سفارت انگلیس اظهار نظر کند ؛نادر نوروزی مدیر اداره حقوقی شهرداری تهران گفت: این شکایت همچنان در حال پیگیری است هرچند بخشی از شکایت منجر به حکم و خلع ید شده است و باقی پرونده در حال رسیدگی است .
کد مطلب: 40339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *