۰
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
به بهانه محرومیت سه ماهه بازیکن پرسپولیس

عاقبت لوییز سوارز وطنی!

پیام صادقیان اتفاقاً نه محصول زمین های خاکی که برآمده فوتبال آکادمیک ایران است؛ از نخستین میوه های رسیده باغچه ایرانی. خوش تکنیک، فانتزی باز، خلاق اما بسیار پرخاشگر!
عاقبت لوییز سوارز وطنی!
لیگ فوتبال ایران هنوز گرم نشده یکی از ستاره هایش را سوزاند! کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران پیام صادقیان هافبک جوان پرسپولیس را به سه ماه محرومیت از میادین ورزشی محکوم کرد. حکمی که تقریباًکسی آن را اغراق شده و غیرمنصفانه نمی داند. صادقیان جوان بعد از رشته ای خطاهای غیرضروری، پرخاشگری، درگیری با بازیکنان هم تیمی و ... سرانجام نقره داغ شد؛ سه ماه دوری از فوتبال. گلوله ای دردناک بر پیکر نیمه جان پرسپولیس..

او را با لوئیز سوارز مقایسه می کنند. ستاره تیم ملی اروگوئه که جام جهانی را به خاطر حرکت ابلهانه گاز گرفتن مدافع ایتالیا از دست داد و موجب حذف تیم ملی کشورش از بزرگترین آوردگاه فوتبال دنیا شد؛ عادتی که انگار قصد ندارد آن را کنار بگذارد. اول در آژاکس، بعد در لیورپول و سرآخر در لباس تیم ملی اروگوئه!

صحنه گاز گرفتن این مهاجم خوش تکنیک که ۹ ماه محرومیت برایش به همراه داشت به یکی از تصاویر ماندگار جام جهانی برزیل تبدیل شد. پس از پیوستن او به بارسلونا مخالفین سوارز گفتند که برای سلامت بازیکنان شاغل در لالیگا باید به او پوزه بند بزنند! توهینی آشکار اما تا اندازه ای قریب به واقعیت! هیچ کس دوست ندارد فرورفتن دندان های درشت و برآمده لوئیز سوارز را روی شانه هایش تجربه کند!

در این سوی کره زمین پیام صادقیان انگار دارد راه او را پیش می گیرد. پیش تر بر بازیکنان جنجالی و خشن وطنی خرده می گرفتند که پرورش یافته زمین های خاکی و خیابان های آسفالته هستند و کسی یادشان نداده چطور رفتار حرفه ای داشته باشند اما پیام صادقیان اتفاقاً محصول فوتبال آکادمیک ایران است؛از نخستین میوه های رسیده باغچه ایرانی. خوش تکنیک، فانتزی باز، خلاق اما بسیار پرخاشگر!

در کارنامه نه چندان بالا بلند فوتبال حرفه ای او درگیری با جواد نکونام، سیاوش اکبرپور، مسعود ریگی و حتی همبازی هایش محمدرضا خلعتبری و رضا حقیقی و حالا کف گرگی زدن به داور مسابقه پرسپولیس - فولاد افشا شده است.

همه این اتفاقات در تیمی رخ می دهد که علی دایی سرمربیگری آن را بر عهده دارد. مردی که کمتر کسی جرات می کند زیر نظر او رفتار خطاکارانه داشته باشد که تیم را به خطر بیندازد اما آیا پیام صادقیان را آزاد گذاشته است که حتی به طرف داور حمله کند؟!

آیا رفتارهای خود علی دایی که اصرار دارد حق اش را «به هر قیمتی» بگیرد به الگوی بازیکن جوان تیمش تبدیل نشده است؟ در این مورد نمی توان حکمی قاطع صادر کرد.

اما وقتی صادقیان در فصل گذشته خشن و بی پروا بازی می کرد، بسیاری او را نصیحت کردند که بهتر است به آینده فوتبالش فکر کند و دست از حاشیه ها بردارد. اما انگار نتوانست رفتارش را اصلاح کند و کارلوس کی روش در آخرین لحظه ها روی نامش قلم قرمز کشید تا پیام جوان یکی از بزرگترین بخت های ورزشی اش را از دست بدهد. صادقیان بعد از آن خط خوردن دردناکش کوتاه گفت: «بر باعث و بانی اش لعنت!»

حالا با ادبیات خود او باید « بر باعث و بانی» این همه رفتار پرخاش گرانه بازیکنی که می تواند یک ستاره باشد هم « لعنت» فرستاد.
کد مطلب: 40383
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *