۰
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳

یوسفیان‌ملا:هیئت رییسه و نمایندگان معتدل نباشند، دولت درعرض دو هفته سقوط می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید دارد مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری باید به دور از افراط با دولت وارد تعامل شود و از بی اخلاقی ها به دور باشد.
یوسفیان‌ملا:هیئت رییسه و نمایندگان معتدل نباشند، دولت درعرض دو هفته سقوط می‌کند
عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون جدی بودن استیضاح برخی وزرا، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در مواردی که لازم می‌دانند هیأت وزیران یا هر یک از وزراء را استیضاح کنند، استیضاح می‌تواند با ۱۰ امضا به هئیت رئیسه مجلس داده شود. ولی این به معنای آن نیست که نمایندگان می‌خواهند که همه مشکلات دولت را با استیضاح حل کنند، نه! بدون شک ما نمایندگان بر همکاری تاکید داریم.

وی تصریح کرد: البته اینکه گفته می شود طرح‌های استیضاح زیادی در دستور کار است، به معنای قطعی بودن آنها نیست. برای مثال استیضاح اقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد توسط یکی دونفر از نمایندگان دنبال می شود و موضوع جدی نیست. استیضاح وزیر کشور هم تاکنون ۶۰ امضا دارد، که به گفته نمایندگان امضا کننده استیضاح، به دلیل کم لطفی وزیر بوده است.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت با انتقاد از رویه برخی نمایندگان در پیگیری استیضاح وزرا، اظهار داشت: متاسفانه مدتیست که بحث استیضاح بین برخی از نمایندگان باب شده است و با کوچکترین مشکلی خواستار استیضاح وزرا می‌شوند. درحالیکه مجلس به عنوان مرکز قانونگذاری باید شان خود را حفظ کند و از بی اخلاقی‌ها و افراط گرایی‌ها به دور باشد.

نماینده آمل تصریح کرد: اگر مقاومت هیئت رییسه و نمایندگان معتدل مجلس نباشد، دولت یازدهم در عرض دو هفته سقوط می‌کند چرا که نیمی از این وزرا در معرض استیضاح قرار دارند. استیضاح باید آخرین گزینه ما برای برخورد با دولت باشد و در آن تنها منافع ملت را در نظر بگیریم.

یوسفیان ملا ادامه داد: نمایندگان باید بدانند که استیضاح یک وزیر کل وزارتخانه و ادارت مربوط به آن را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد، اصلا خود کلمه استیضاح وزارتخانه را به خاک سیاه می نشاند. البته استیضاح حق همه نمایندگان مجلس است و در صورت برطرف نشدن مطالباتشان از سوی دولت، حق استیضاح و سوال از وزیر را دارند.

وی با بیان اینکه می توان با مذاکره برخی مشکلات بین دولت و مجلس را مرتفع کرد: در حال حاضر برخی نمایندگان خواستار استیضاح وزرای ارشاد و کشور هستند که امیدواریم با همکاری دو قوا این مشکلات سریع تر حل شود.

این نماینده اصولگرای مجلس گریزی نیز به ماجرای استیضاح وزیر علوم زد و گفت: در مورد استیضاح وزیر علوم متاسفانه رئیس جمهور در صحن علنی مجلس حضور نداشتند و این موضوع باعث رای نیاوردن آقای فرجی دانا شد. در هیچ کدام از استیضاح‌های که در طول تاریخ سیاسی انجام شده است محال بوده با نبودن رئیس جمهور، وزیر مربوطه رای بیاورد.

یوسفیان ادامه داد: آقای روحانی حتی اگر هم سفر استانی داشتند باید می‌مانند و در مدت کوتاه در مجلس از وزیر خود دفاع می‌کردند، زیرا وزیر علوم با ۱۱ رای برکنار شدند، که مطمئنا اگر رئیس جمهور در این استیضاح حضور داشتند مطمئنا بیشتر از ۱۱ رای را می‌توانستند تغییر دهند و الان وزیر علوم را در کابینه خود داشتیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین به بحث استیضاح وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: استیضاح وزیر نیرو از سال قبل مطرح است. نمایندگان جلسه‌ای با وزیر گذاشتند و یک ماه به او مهلت دادند اما به هر حال وزیر نیرو در مدیریت برنامه‌های آبی کشور ضعف دارد. می‌گویند اعتبار ندارد اما به دنبال منابع هم نمی‌روند اما از وقتی که استیضاح مطرح شده است به دنبال منابع رفته‌اند.

وی تاکید کرد: آقای روحانی رئیس جمهور محترم و منتخب مردم ایران است، با رای مستقیم مردم سکان هدایت دولت را بر عهده گرفته است، مطمئنا ایشان برای ادامه فعالیت بهتر و همکاری سریع ترنیاز به همکاری با مجلس و نمایندگان را دارد، به حمدالله تا به الان شاهد یک رابطه خوب و مداومی از سوی دولت با مجلس داشته ایم و امیدواریم این رابطه ادامه داشته باشد تا دو قوا بتوانند در کنار یکدیگر مشکلات کشور را از میان بردارند.

منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 40949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *