۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۲

«مرسی» از صلح در سایه حکومت جهانی می گوید

معاون وزیر خارجه مصر اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران درباره صلح پایدار در سایه حکومت مشترک جهانی صحبت خواهد کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، «عمر رمضان» معاون وزیر امور خارجه مصر در امور عدم تعهد و همکاری اسلامی روز جمعه گفت که باید به نشست جنبش عدم تعهد که در پایتخت ایران برگزار می‌شود به عنوان همایش بزرگی بنگریم که ۱۲۰ کشور در آن حضور خواهند یافت و بعد از سازمان ملل بزرگرین گردهمایی بزرگ است.

وی در پاسخ به سوالی که برگزاری این نشست در تهران به معنای حمایت از ایران است گفت: برخی گفته‌ها درباره برگزاری این نشست در تهران به معنای حمایت از ایران بوده بی ربط است.

عمرو رمضان تاکید کرد: این کنفرانس در واقع، کنفرانسی بین‌المللی است که با توافق کشورهای عضو برگزار می‌شود و بر اساس توافق کشورهای عضو، ایران میزبان نشست است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی طی روزها گذشته به شدت تلاش داشتند کشورهای عضو و «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل را از حضور در نشست عدم تعهد در تهران بازدارند.

رمضان در ادامه سخنانش گفت کشورش در نشست تهران درباره پیشرفت‌هایی که کشورهای عضو در سایه ریاست مصر بر این گروه که پنجشنبه آتی به پایان خواهد رسید، صحبت خواهد کرد.

بر اساس گفته عمرو رمضان، «محمد مرسی» روز پنجشنبه و در نشست افتتاحیه سران در تهران سخنرانی خواهد کرد و درباره «صلح پایدار در سایه حکومت مشترک جهانی» صحبت می‌کند.

قرار است که محمد مرسی در نشست روز پنجشنبه ریاست جنبش عدم تعهد را به «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهور ایران تحویل دهد.

کد مطلب: 4095
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *