۰
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۲

ظریف:ممکن است راه‌حل نهایی برای حل پرونده هسته‌ای به زودی پیدا شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد موضوع افراطی گری به عنوان خطری جدی برای منطقه و دنیا نیاز به هماهنگی، همکاری و همفکری در سطح بین المللی دارد.
ظریف:ممکن است راه‌حل نهایی برای حل پرونده هسته‌ای به زودی پیدا شود
«محمد جواد ظریف» دیشب در پایان دیدار رسمی خود از ایتالیا در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در رم با اشاره به سفر سه روزه اش به بلژیک، لوکزامبورگ و ایتالیا تاکید کرد: در دیدار با مقامات اروپایی در خصوص خطر افراطی گری در منطقه، گسترش روابط دوجانبه و چندجانبه و موضوع هسته ای ایران بحث و گفتگو شد.

ظریف با تاکید براینکه موضوع افراطی گری به عنوان خطری جدی برای منطقه و دنیا نیاز به هماهنگی، همکاری و همفکری در سطح بین المللی دارد، گفت: نیاز به این است که واقعیت ها به درستی منعکس شود و تصورات غربی‌ها در خصوص اختلاف شیعه و سنی و وجود تفاوت‌های فرقه‌ای در منطقه زدوده و حقایق و ریشه های گروه های تروریستی مشخص شود.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به موضوع هسته ای ایران، تصریح کرد: در دیدار با مقامات اروپایی تاکید شد، جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به راه حل تمام تلاش خودش را انجام داده و این امکان وجود خواهد داشت که در صورت پیگیری واقعی موضوع، در همین فاصله باقی مانده راه حل نهایی پیدا شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه روابط ایران و ایتالیا روابط سنتی و تاریخی در سالهای گذشته بوده است، گفت: روابط دوکشور در سالهای اخیر دچار رکود شده بود که لازم است به وضعیت قبل برگردد و گفتگو با مقامات ایتالیایی به زمینه سازی برای گسترش هرچه بیشتر روابط دوکشور کمک می کند.

دیدار وزرای خارجه ایران و ایتالیا

وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد: از اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل پرونده ای هسته ای اطمینان دارم.

«فدریکا موگرینی»، وزیر امور خارجه ایتالیا و مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز امیدواری که توافق جامع هسته ای تا زمان تعیین شده در ماه نوامبر آینده (آذرماه)، حاصل شود آن را ضامن امنیت و ثبات بیشتر در منطقه دانست.

ظریف نیز در نشست مشترک مطبوعاتی با موگرینی با اشاره به بحران در سوریه و عراق تاکید کرد: امروز کشورهای جهان با چالش های مشترکی روبرو هستند. چالش هایی که اتحادیه اروپا را نیز در بر می گیرد.

وزیر امور خارجه ایتالیا هم از ایفای نقش مثبت ایران در منطقه به ویژه در تحولات عراق تقدیر کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در سفر یک روزه خود به ایتالیا همچنین با پی یترو گراسو، رئیس سنا دیدار کرد. دو طرف در این دیدار خواستار گسترش همکاری های پارلمانی بین دو کشور شدند و راه های گسترش همکاری و مشورت سیاسی درباره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی را بررسی کردند.

ظریف همچنین در جمع شماری از سناتورها و نمایندگان پارلمان ایتالیا دیدگاه های ایران را در خصوص توافق جامع هسته ای و تحولات منطقه ای و تهدید تروریسم تشریح کرد و به پرسش های آنان پاسخ داد.

سناتو «مائوریتسیو بوکارلا» در پایان این نشست به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت: دیدار بسیار مفید و مثمر ثمری بود. وزیر امور خارجه ایران به خوبی ضعیت بحرانی خاورمیانه و فعالیت های تروریستی داعش را برای ما تشریح کرد که باعث شد ما به خوبی به خطرناک بودن وضعیت فعلی در منطقه پی ببریم.

وزیر امور خارجه کشورمان که بامداد چهارشنبه به دعوت رسمی خانم موگرینی همتای ایتالیایی خود در صدر هیاتی به رم سفر کرده بود در پایان بامداد امروز در پایان این دیدار به تهران بازگشت.
منبع: ایلنا
کد مطلب: 41016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *