۰
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶

آیت الله واعظ طبسی: روحانی چهره‌ای وزین، باشخصیت، متعادل و متوازن است

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان گفت: سلایق سیاسی مختلفی وجود دارد که خوب است یکدیگر را تحمل کنیم، مشروط بر اینکه همگی در چارچوب ضوابط و معیارهای اسلامی و سیاست‌های اصولی مقام معظم رهبری گام برداریم.
آیت الله واعظ طبسی: روحانی چهره‌ای وزین، باشخصیت، متعادل و متوازن است
مدیر عالی حوزه علمیه خراسان گفت: سلایق سیاسی مختلفی وجود دارد که خوب است یکدیگر را تحمل کنیم، مشروط بر اینکه همگی در چارچوب ضوابط و معیارهای اسلامی و سیاست‌های اصولی مقام معظم رهبری گام برداریم.

 آیت‌الله عباس واعظ طبسی در مراسم دیدار ریاست جمهوری اسلامی ایران با علما، اساتید و روحانیون حوزه علمیه خراسان ضمن تبریک ولادت هشتمین امام، حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: امروز با شرایط خاصی که بر دنیا و منطقه حاکم است و با میزان قدرت، جذابیت و تأثیرگذاری که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، همه باید بیش از گذشته احساس مسئولیت و از مسئولان حمایت کنیم، آنان را منصفانه نقد کنیم و دنبال تخریب و تضعیف نباشیم و با طرح‌ها و پیشنهادهایی که می‌دهیم، زمینه را برای پیشرفت، تعالی و موفقیت بیشتر دستگاه اجرایی و مدیریت کشور فراهم کنیم.

آیت‌الله واعظ طبسی افزود: به عنوان کسی که سی و چند سال است در یک سازمان اساسی مشغول خدمت‌گذاری است، به همه آقایان علما، روحانیون و ملت عزیزمان عرض می‌کنم که دو کار بسیار حساس و سنگین است. کار سیاسی و کار فرهنگی، بنده تیم و تشکیلات سیاسی این دولت را بسیار قوی می‌بینم. وی افزود: مشی و حرکت آنها در هر زمینه‌ای با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور در چارچوب مبانی دینی است و خود آنها نیز انسان‌های متدین و مراقب و مواظب به رعایت مصالح کشور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان افزود: انشاءالله در زمینه‌های فرهنگی هم تلاش‌ استوار، قوی و برخوردار از تدبیر و امید خواهیم داشت و ما هم خود را ملزم و موظف به همکاری و همراهی و حمایت از دولت محترم و شخص رئیس جمهوری می‌دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: از زمانی که با جناب آقای روحانی افتخار آشنایی پیدا کردم، ایشان را چهره‌ای وزین، باشخصیت، متعادل و متوازن دیدم، رابطه فکری، اعتقادی و عاطفی ایشان با حوزه علمیه بسیار قوی و مستحکم است و با وجود اینکه هم دوره‌های حوزوی و هم دانشگاهی دیده‌اند، اما پایبندی ایشان به رعایت سنت‌های حوزوی بسیار قوی بوده است.

وی افزود: رئیس‌جمهور یک چهره صاحب فکر و نظر هم در مسائل حوزوی و دانشگاهی و هم در عرصه مسائل سیاسی هستند و به نظر من به چیزی جز تعالی اسلام و پیشرفت آن و اجرای احکام اسلامی و الهی نمی‌اندیشد، وزرا و کابینه‌ای هم که به کار گرفته‌اند، با آن اعضایی که من آشنا هستم، هم در زمینه تخصص و هم در نگاه به رعایت مسائل اسلامی،‌ انسان‌هایی خوشنام و خوش‌سابقه هستند.

آیت‌الله واعظ طبسی تصریح کرد: البته سلایق سیاسی مختلفی وجود دارد که خوب است یکدیگر را تحمل کنیم، مشروط بر این که همگی در چارچوب ضوابط و معیارهای اسلامی گام برداشته و سیاست‌های اصولی مورد عنایت مقام معظم رهبری را مسیر حرکت سیاسی و اجتماعی خود قرار دهیم.

وی خطاب به روحانی افزود: همان‌گونه که تا امروز مسائل را دنبال کرده‌اید، کار اساسی و مرضی خدا که منطبق با مصالح ملی و منافع ارزشی ماست، کارهای اصولی و پایدار است، البته این سیاست‌ها دیر جواب می‌دهد، اما کشور را از سقوط و خسارت‌هایی که غرب دنبال می‌کند، محفوظ نگه می‌دارد، در این بین، سلایق گوناگونی هم هست که نمی‌پسندند و فشار سیاسی می‌آورند.

وی اظهار داشت: رئیس‌جمهور و مدیریت عالی دستگاه اجرایی با سعه صدری که دارند، تحمل می‌کنند و من امیدوارم با یک هماهنگی و انسجام کامل بین تمام نهادها، به‌ویژه دستگاه‌هایی اجرایی، تقنینی و قضایی و همه سازما‌‌ن‌هایی که احساس مسئولیت می‌کنند، با هدایت مقام معظم رهبری مشکلات را حل کنند.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 41131
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *