۰
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
توپچي‌ها در جهنم وست‌فالن

آرسنال - دورتموند؛ توپچي‌ها برابر حريف آشنا

اين دو تيم فصل قبل هم در يک گروه قرار داشتند ولي آرسن ونگر بر اين نکته پافشاري مي کند که بازي هاي اخير دو تيم هيچ تاثيري روي بازي سه شنبه شب نخواهد داشت.
آرسنال - دورتموند؛ توپچي‌ها برابر حريف آشنا
سه شنبه شب و با آغاز مرحله گروهی جام باشگاه ها، بورسیا دورتموند و آرسنال بار دیگر با یکدیگر تجدید دیدار خواهند کرد.

این دو تیم برای دومین فصل متوالی در یک گروه قرار گرفته اند. فصل قبل هر دو تیم جواز حضور در مرحله حذفی را بدست آوردند. در بازی رفت فصل قبل، دورتموند در ورزشگاه امارات ۲- ۱ پیروز شد و در بازی برگشت آرسنال با گل آرون رمزی در خانه حریف به برتری رسید.

شکست دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک برابر آرسنال، اولین شکست خانگی آنها مقابل یک تیم انگلیسی در مسابقات اروپایی بود.

فصل گذشته دورتموند در مرحله یک چهارم نهایی با شکست برابر رئال مادریدی که در نهایت به عنوان قهرمانی رسید از مسابقات کنار رفت، در حالی که آرسنال یک مرحله زودتر و توسط بایرن مونیخ حذف شده بود.

آرسن ونگر به خبرنگاران گفت: "اینکه دو تیم در گذشته با هم رو به رو شده اند برایشان نه سود محسوب می شود و نه ضرر. هر بازی یک مسابقه جدید است. هر دو تیم نسبت به پارسال متفاوتند و بازی تیم های انگلیسی و آلمانی همیشه رقابت سختی است."


آرسنال در لیگ برتر شروع دور از انتظاری داشته است. آنها بعد از پیروزی در اولین بازیشان برابر کریستال پالاس، سه تساوی پیاپی مقابل اورتون، لستر سیتی و منچستر سیتی بدست آوردند.

در مقابل، دورتموند بعد از شکست خانگی غافلگیر کننده ۲-۰ مقابل بایرلورکوزن در اولین بازی فصل جدید بوندس لیگا، چند برد متوالی بدست آورده است.

شینجی کاگاوا که قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات با جدایی از منچستر یونایتد، بار دیگر به دورتموند پیوسته است، بازگشتش به این باشگاه را با زدن یک گل و دادن یک پاس گل در پیروزی ۳-۱ دورتموند مقابل فرایبورگ جشن گرفت و ممکن است در بازی سه شنبه شب مقابل دنی ولبک، همبازی سابقش در منچستر یونایتد که روز آخر زمان نقل و انتقالات به آرسنال پیوست قرار بگیرد.

متیو دبوشی در تساوی روز شنبه آرسنال در برابر منچستر سیتی، به دلیل مصدومیت از ناحیه قوزک پا با برانکارد از زمین خارج شد ولی پیش از این مصدومیت هم به دلیل محرومیت بازی با دورتموند را از دست داده بود.

با مصدومیت این مدافع فرانسوی احتمالا کالوم چمبر می تواند برای اولین بار در جام باشگاه های اروپا به میدان برود. این مدافع جوان که تابستان امسال از ساوتمپتون به آرسنال پیوست، با حضور به عنوان بازیکن تعویضی در برد ۱- ۰ در بازی دوستانه مقابل نروژ، اولین بازی ملی اش را برای انگلستان انجام داد.

تئو والکات هم که از مصدومیت زانو رنج می برد در حال رسیدن به مرز آمادگی است ولی بازی برابر دورتموند را از دست خواهد داد.

دورتموند در حال حاضر مصدومان زیادی دارد و یورگن کلوپ، ایکای گوندوگان (مصدومیت از ناحیه کمر)، مارکو رویس (مصدومیت از ناحیه قوزک پا)، یاکوب بلاژیکوفسکی (مصدومیت از ناحیه کشاله ران)، نوری شاهین (مصدومیت از ناحیه زانو) و اولیور کرش (مصدومیت از ناحیه کشاله ران) را در بازی این هفته در اختیار نخواهد داشت.
کد مطلب: 41357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *