۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸

فرش به صنایع دستی برنمی گردد

معاون صنایع دستی کشور درباره الحاق فرش به معاونت صنایع دستی گفت: در حال حاضر تغییرات ساختاری نیاز نداریم و این صنعت به معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی الحاق نمی شود.
فرش به صنایع دستی برنمی گردد
بهمن نامور مطلق گفت: این تغییرات ساختاری جز چالش دستاوردی ندارد ما به همدلی بیشتر اعتقاد داریم تا هم سازمانی. اکنون با وجود اینکه نهادهای پوشش دهنده حوزه فرش و صنایع دستی با هم متفاوت هستند ولی با یکدیگر همکاری خوبی داریم.

وی ادامه داد: اکنون برخی از هنرمندان که حوزه کاری آنها فرش است به ما مراجعه می کنند و ما آنها را راهنمایی می کنیم. اشتراکاتی نیز با هنرمندان حوزه فرش داریم مانند مشکلات بیمه و برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی. با این حال به دنبال اضافه کردن تشکیلات نیستیم چراکه معتقدیم روزی این تصمیم گرفته شده و اکنون هنرمندان صنایع دستی در شرایط اضطرار قرار دارند نباید با تغییرات سازمانی این شرایط را به حالت اضطرار در آوریم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر ۴۰ درصد از کارگاه های صنایع دستی تعطیل شدند اگر تدبیری برای این روند نمی اندیشیدیم به آرامش امروز دست پیدا نمی کردیم. پس در شرایط اضطرار نباید به دنبال افزایش یا کاهش تشکیلات باشیم. خدمت رسانی به هنرمندان جزو اولویت کاری ماست.

پیش از این بارها رئیس سازمان میراث فرهنگی در سخنرانی هایش به خصوص زمانی که به موزه فرش رفته بود، اعلام کرد که صنعت فرش جزو جدا نشدنی از صنایع دستی است و بیشترین آمار در حوزه صادرات صنایع دستی به صادرات فرش برمی گردد. این صحبت ها در میان فعالان حوزه صنایع دستی چنین برداشت می شد که گویا مسعود سلطانی فر پس از آمدن به سازمان میراث فرهنگی قصد الحاق فرش را به این معاونت دارد.
کد مطلب: 41491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *