۰
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴

آخرین وضعیت پرونده مرتضوی، روغن پالم و بنزین آلوده

یک وکیل دادگستری با تشریح آخرین وضعیت پرونده مرتضوی و بنزین های آلوده گفت: معاون فعلی وزیر بهداشت در پرونده روغن پالم به دادسرا احضار شده است.
آخرین وضعیت پرونده مرتضوی، روغن پالم و بنزین آلوده
پیمان حاج محمود عطار که همراه دو وکیل دادگستری در سه پرونده تامین اجتماعی ، روغن پالم و بنزین آلوده در دادسرای کارکنان دولت به عنوان شاکی اعلام شکایت کرده اند در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت سعید مرتضوی اظهار داشت: دهم شهریور مرتضوی به دادسرای کارکنان دولت احضار شد و تحقیقات از او انجام شد. بر اساس قانون ارتقاء سلامت اداری پرونده های فساد مالی باید از سوی وزارت اطلاعات بررسی شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر ما درخواست کردیم که پرونده مرتضوی در بخش تامین اجتماعی از حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گرفته شود و در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد. بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت نیز با این درخواست ما موافقت کرد. در خصوص بخش کهریزک نیز با توجه به اینکه ما سمتی در این پرونده نداریم اطلاعاتی درباره آن به ما اعلام نشده است.

این وکیل دادگستری درباره شکایت از سازمان استاندارد و معاون وزیر بهداشت در مورد روغن پالم نیز گفت: معاون فعلی وزیر بهداشت یک بار به دادسرا احضار شده اما در جلسه حاضر نشده بود که بازپرس یک بار دیگر وی را به دادسرا احضار کرده است. اگر این بار نیز در دادسرا حاضر نشود احتمال دارد برای وی قرار جلب صادر شود.

عطار خاطرنشان کرد: البته معاون وزیر بهداشت لایحه ای به دادسرا ارائه کرده که در آن مدعی شده در خصوص روغن پالم در شیر به وظایف خود عمل کردیم و از ابتدای مهر دیگر در شیر از روغن پالم استفاده نمی شود. حال این سئوال مطرح است چرا پیش از این در این مورد اقدامی صورت نگرفت و اگر شجاعت بیان وزیر بهداشت نبود این موضوع همچنان ادامه داشت.

این وکیل دادگستری همچنین در خصوص بنزین آلوده پتروشیمی نیز گفت: در این خصوص از خانم ابتکار گلایه داریم که چرا به وظایف قانونی خود عمل نکرده است در حالی که از آلوده بودن بنزین اطلاع داشتند باید علیه وزیر سابق نفت اعلام جرم می کردند.
کد مطلب: 41607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *