۰
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱
عوارض صادراتی مواد خام تعیین شد؛

دستور معاون اول به وزیران: شخصا اجرای اقتصادمقاومتی را پیگیری كنید

معاون اول رئیس جمهور از وزیران خواست شخصا اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند.
دستور معاون اول به وزیران: شخصا اجرای اقتصادمقاومتی را پیگیری كنید
جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به طراحی سامانه برنامه عملیاتی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل برنامه‌ها و پیشبرد اهداف و طرح‌های عملیاتی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی و مستمر برای اجرای دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، از وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی خواست شخصاً نسبت به این موضوع نظارت داشته و از زیرمجموعه های خود بخواهند که با حداکثر توان اجرای این سیاست‌ها را دنبال کنند.

در این جلسه نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به طراحی سامانه برنامه‌های عملیاتی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، گزارشی از ویژگیها و نحوه کارکرد این سامانه ارایه و در خصوص چگونگی تجمیع اطلاعات و برنامه‌های کمی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توضیحاتی بیان کرد.

بر اساس این گزارش، نظارت موثر بر تحقق اهداف مندرج در مصوبات شورای اقتصاد، تسهیل در بروز رسانی برنامه های عملیاتی اقتصاد مقاومتی، امكان نشر الكترونیكی برنامه ها و تسهیل دسترسی به محتوای « مجموعه اهداف، سیاست‌ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی» از جمله اهداف طراحی این سامانه است.

در این نشست که وزرای نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اموراقتصادی و دارایی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور داشتند، درخواست برخی دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تعیین عوارض صادراتی مواد خام، تعیین نرخ خدمات انشعاب آب و فاضلاب و استفاده از تسهیلات اوراق مشارکت در برخی طرح‌های انتفاعی وزارت نیرو ازجمله موضوعاتی بود که در این نشست پس از بحث و بررسی، در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.
کد مطلب: 41809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *