۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶

صدای واحد برای پایان دادن به تراژدی اسید پاشی

حادثه اسیدپاشی در اصفهان حساسیت‌های فراوانی را در جامعه ایجاد کرده است و باعث شده است تا مسئولان کشور به صورت جدی به دنبال حل این موضوع باشند.
صدای واحد برای پایان دادن به تراژدی اسید پاشی
چندی است که مسئله اسید پاشی در اصفهان تبدیل به یکی از اصلی ترین مسائل کشور شده و حتی بسیاری از مسائل مهم کشور را نیز به حاشیه رانده است. این اقادام غیراخلاقی زمنیه ساز بروز حساسیت‌های فراوان در جامعه شده است و همه نگاه‌ها به سمت مسئولین کشور برای حل و فصل این موضوع دوخته شده است.

مسئولین کشوری و لشکری و همچنین علما با اظهار نظر صریح در این مورد اعلام کردند که این حرکت برخلاف شئونات اسلامی و مکتب شیعی است. در این میان برخی از اظهار نظرها در مورد ارتباط داشتن این موضوع با مسئله حجاب، حساسیت‌های بیشتری را برانگیخت. مسئله‌ای که به شدت از سوی مسئولین به ویژه قوه قضائیه تکذیب شد.

امروز مهمترین درخواست مردم از قوه قضائیه و نهادهای اطلاعاتی و نظامی بازداشت این افراد است. به نظر می‌رسید تا دستگیری و شناسایی کامل این افراد به ویژه مشخص شدن نیت این کار، سوال‌های متعددی در جامعه وجود خواهد داشت. آنچه مشخص است این حرکت غیرانسانی از سوی تمام گروه‌های مذهبی، سیاسی و مردم به شدت محکوم شده است.

در جدول زیر به اهم اظهارات مقامات سیاسی و مذهبی در مورد این حادثه را بخوانید:

اسامی


سمت


اظهار نظر

حسن روحانی


رئیس جمهور


این‌گونه مسائل جزو افساد فی‌الارض و ارعاب عمومی و زیر سوال بردن امنیت کشور است و دولت از همه توان خود برای ایجاد امنیت در جامعه استفاده خواهد کرد.

تلاش پیگیری در حال انجام است و مردم عزیز هیچ تردیدی نداشته باشند که گذشتی در کار نخواهد بود و دولت با همه توان این مسئله را پیگیری کرده و عامل یا عاملین این جنایت به دست عدالت سپرده شده و اشد مجازات برای کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، اعمال خواهد شد.

نباید به سخنان و صداهای مشکوک و نادرست و کسانی که اذهان عمومی را تشویش می‌کنند و بی‌جهت به فرد و گروهی نسبت نادرست می‌دهد، توجه کرد.

علی لاریجانی


رئیس مجلس شورای اسلامی


این اقدام یکی از قبیح‌ترین صحنه‌های رذیلانه چنین اقدامی است که از ابتدای این حادثه پیگیری جدی در خصوص آن صورت گرفت و با قوه قضائیه و سایر بخش‌های امنیتی تماس گرفته شده که موضوع را با همه توان دنبال کنند و افرادی نیز در این ارتباط دستگیر شدند ولی بررسی‌ها در حال انجام است.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی


رئیس قوه قضائیه


متاسفانه یکسری کشورهای غربی سعی کردند این موضوع را به امر به معروف ونهی از منکر ربط دهند و واقعا این جفا و ظلم عجیبی است و متاسفانه از آن بدتر این است که برخی از رسانه‌های داخلی نیز این کار را انجام دادند.

رفتار غربی‌ها طبیعی است که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سمپاشی کنند و موضوع اسیدپاشی را به امر به معروف و نهی از منکر وصل کنند که البته از نظر من این خود یک جنایت است که مسائل دینی را زیر سوال ببریم.

همه نظام باید پای این قضیه بایستند که شهروندان امنیت داشته باشند. امیدواریم همه به هوش باشند و خط و ربط‌ها را تشخیص دهند و راه صحیح را در پیش گیرند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی


مرجع تقلید


متأسفانه بعضى از سیاست‌مداران عقده‌اى آمریکایى و اروپایى براى این‌که از اسلام و مخصوصا جمهورى اسلامى انتقام بگیرند اسید پاشی اخیر را به دروغ و نیرنگ، مرتبط با مسأله حجاب شمردند و متأسفانه بعضى از همفکران داخلى آنها نیز همین نغمه شوم را سر دادند و با آنها هماهنگ شدند تا روى پرونده امر به معروف و نهى از منکر که در مجلس شوراى اسلامى مطرح است تأثیر بگذارند.

آیت‌الله حسین مظاهری


مرجع تقلید


چنین اعمال خشونت باری که زشتی و وقاحت آن نه تنها باعث صدمه جبران ناپذیر به مصدومان و تهدید امنیت روانی اجتماع شده بلکه باعث خدشه به آبروی بین المللی یک شهر و کشور است.

همانگونه که پیش از این نیز از مسؤولان مختلف انتظامی و امنیتی خواسته ایم، باز هم از مسؤولان محترم می خواهم تا هرچه سریع تر این موضوع را حل و فصل کرده و به نگرانی های مردم بزرگوار و مؤمن اصفهان خاتمه دهند.

آیت‌الله موحودی کرمانی


امام جمعه تهران


این حادثه بسیار دلخراش، زشت و غیرانسانی است که همه را متأثر کرده است.

از کسانی که در این زمینه مسوولیتی دارند می‌خواهیم هرچه سریع‌تر عوامل این حادثه را شناسایی کنند و به اشد مجازات برسانند.

مصطفی پورمحمدی


وزیر دادگستری


متاسفانه این عمل اقدامی خرابکارانه و تروریستی است.

این پیش‌داوری‌ها و تحلیل‌هایی که بعضاً صورت گرفته؛ تا زمانی که اصل موضوع روشن نشده است، ناروا است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد


امام جمعه اصفهان


اسید پاشی به افراد جرم است و مرتکبین به اینگونه جرایم باید در دادگاه صالحه و زیر نظر حاکم شرع محاکمه شوند و جزای کارخود را ببینند.

اینگونه رخدادها برای هیچکس قابل پذیرش نیست و هیچ انسان عاقلی این جرایم را تایید نمی کند.

سرلشگر حسن فیروزآبادی


رئیس ستادکل نیروهای مسلح


کسانی‌ که در ماجرای اسیدپاشی فریاد زدند، دل‌شان بیشتر از آنهایی که با آرامش به دنبال پیدا کردن و مجازات عوامل این جنایت هستند، نمی‌سوزد.

: برخی رسانه‌های زنجیره‌ای، هنوز خبر اسیدپاشی نیامده، سرمقاله‌شان آماده بود. این سم‌پاشی رسانه‌ای از اسیدپاشی هم خطرناک‌تر است، چرا که در اسیدپاشی ۴ نفر آسیب دیدند، اما سم‌پاشی رسانه‌های بیگانه و بعضا خودی، جامعه را مسموم می‌کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی


وزیر کشور


بنده معتقدم که باید به شدت با این موضوع و مجرمان و متهمان اسیدپاشی در اصفهان باید برخورد شود چون احساس امنیت عمومی را به هم زده است.

با استقرار نیروها در نقاط مختلف اصفهان و پیگیری موضوعات و مباحث در مراحل اولیه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به تعدادی از مظنونان رسیدند. این مظنونان به‌موقع بازداشت شدند و از آنها بازرسی و تحقیقات لازم انجام گرفت.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر


امام جمعه اصفهان


اعمال زشت اسیدپاشی را با تمام وجود محکوم می‌کنیم زیرا این جنایت با اسلام هم‌‌خوانی ندارد و دستگاه‌های مسئول باید با قدرت با این جنایات برخورد کنند.

باید همه در جامعه با یکدیگر همکاری کنند که این جو روانی در جامعه از بین برود و زیرا حتی یک درصد نیز احتمال نمی‌دهم که نیروهای حزب‌اللهی به عنوان برخورد با بدحجابی این کار را انجام داده باشند زیرا مسئله بدحجابی قانون خاص خود را دارد و هیچ‌گاه یک مسلمان این جنایت را انجام دهد.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی


امام جمعه تهران


جنایت اسیدپاشی که این ایام مطرح شده است جنایتی است که جانیان آن را باید از ۲ جنبه مجازات کرد.

مجازات اول اینکه، جانیان باید قصاص شوند و این حق شخصی کسانی است که در این حادثه مورد صدمه قرار گرفته‌اند و دوم اینکه جانیان باید به‌جرم خدشه‌دار کردن حیثیت نظام اسلامی مورد مجازات قرار بگیرند.

سیدرضا اکرمی



رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری


قیناً این کار خلاف شرع و اخلاق است و نهادهای قانونی و امنیتی عاملان و یا عامل این اقدام را شناسایی و برخورد لازم را نیز انجام خواهند داد.

کسانی که موضوع اسیدپاشی در اصفهان را به حجاب و عفاف ربط می‌دهند به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند و دیدگاه آنها غلط است،

این عده نانشان در ایجاد دعوا است و اختلاف و تفرقه بین گروه‌ها را هدف خود قرار داده‌اند.

محمدباقر نوبخت


سخنگوی دولت


اسیدپاشی کار شنیع و زشتی است و همه مقامات اطلاعاتی و امنیتی کشور باید اقدامات متناسب در این زمینه را انجام دهند تا از حوادث این‌چنینی جلوگیری شود.

احمد توکلی


نماینده مجلس شورای اسلامی


این چند حادثه‌ای که درباره اسیدپاشی رخ داده است توطئه‌ای بیش نیست تا ایجاد ناامنی شود، کسانی که با مسائل شرعی و دینی آشنایی دارند می‌دانند که این کارها خلاف شرع است.

این رخدادها کوچک نیست و مسببان آن باید به اشد مجازات محکوم شوند، بنده نیز از موضع معاون اول قوه قضاییه در برخورد با عاملان این حوادث تشکر می‌کنم.
کد مطلب: 42534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *