۰
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۸

نظر سازمان ليگ در مورد بخشيدن بازيکنان سرباز

همان طور که در خبرها خوانديد بازيکنان سرباز طي نامه اي به ستاد کل نيروهاي مسلح ضمن ابراز ندامت از وضعيت پيش آمده خواستار بخشش خود شدند تا بتوانند فوتبال خود را در تيم هاي نظامي دنبال کنند.
نظر سازمان ليگ در مورد بخشيدن بازيکنان سرباز
یکی از اعضای کمیته مسابقات در پاسخ به این سوال که اگر بازیکنان سرباز بخشیده شوند آیا می توانند در لیگ برتر و لیگ یک بازی کنند؟ گفت: چنانچه این اتفاق در فصل نقل و انتقالات رخ دهد منعی برای عقد قرارداد با تیم های نظامی نخواهند داشت اما در صورتی که اعلام بخشیده شدن این بازیکنان خارج از تایم نقل و انتقالات باشد برای بازگشت به مستطیل سبز دچار مشکل خواهند شد مگر اینکه بازیکن آزاد باشند و بتوانند از سهمیه فیفا استفاده کنند.

البته که دور از ذهن است چنین اتفاقی رخ دهد. یعنی اینکه بازیکنان سرباز بخشیده شوند چون آنوقت هجمه های انتقاد رسانه های گروهی روی دوش تصمیم گیرندگان سنگینی خواهد کرد.

سردار کمالی، معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد بازیکنان سرباز گفته است: «ما می‌خواستیم کمکی به آنها کنیم تا در تیم‌های نظامی بازی کنند چون سرمایه ملی بودند اما دیدیم در جامعه نظر مثبتی وجود ندارد. این افراد قانون را دور زدند و بعضاً هم رشوه دادند که ما دسترسی به واسطه‌ها نداریم ما پرونده‌ها را تکمیل کردیم و به مراجع قضایی دادیم و افرادی مانند پزشک، مرجع نظامی یا مدیران باشگاه‌ها ممکن است دست داشته باشند این در حیطه نیروهای مسلح نیست و مراجع قضایی باید تصمیم بگیرند.»

کارت معافیت از خدمت نزدیک به ۶۰ بازیکن از سوی سازمان نظام وظیفه ابطال شده است و این در حالی است که به اندازه کافی تیم نظامی در فوتبال ایران برای بخدمت گیری این بازیکنان وجود ندارد.

در کش و قوس اعلام نام بازیکنان سرباز از سوی سازمان نظام وظیفه غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات گفته بود فقط این بازیکنان فوتبال نیستند که از راه های غیر قانونی برای گرفتن کارت معافیت اقدام کرده اند و ورزشکاران دیگر رشته ها از جمله والیبال هم با این پدیده درگیر هستند!

به گزاش «ورزش سه» این اظهار نظر غلامرضا بهروان سبب موضع گیری فدراسیون والیبال علیه وی شد و شدت این انتقادات تا جایی پیش رفت که غلامرضا بهروان مجبور شد گفته های خود را تکذیب کند.

سردار کمالی، معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این باره گفته است:« ما به عنوان نیروهای مسلح هیچ چیزی را از مردم کتمان نمی‌کنیم و در اخبار هم می‌بینیم که عنوان می‌شود باندهای جعل کارت خدمت سربازی دستگیر شدند. در ورزش‌های دیگر هم در سال‌های گذشته این مسائل بوده اما بدون جوسازی رسانه‌ای برخورد شده است که والیبال هم جزو آن بوده است.»
خب این گفته سردار کمالی نشان می دهد حق با غلامرضا بهروان بوده است و اگر او ادعایی هم در این زمینه کرده درست بوده است.
کد مطلب: 43304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *