۰
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲

آغازپیاده‌روی عزاداران حسینی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع)

مردم سیاه پوش و عزاداران حسینی که از نقاط مختلف تهران خود را به میدان امام حسین(ع) رسانده بودند با شعار لبیک یا حسین حرکت خود را به سمت حرم عبدالعظیم(ع) آغاز کردند.
آغازپیاده‌روی عزاداران حسینی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع)
چند سالی است که سنت حسنه زیارت اربعین حسینی با پای پیاده سیل مشتاقان و شیعیان حضرتش را از سراسر دنیا به سمت کربلا کشانده است که بخشی از این سیل خروشان هموطنان ما هستند، اما عده بسیاری زیادی هستند که در این ایام به دلایل گوناگون امکان تشرف به کربلا را ندارند، اما مرغ دلشان راهی این مسیر و همراه این کاروان گشته است. دلهای سوخته و شیفته زیادی هستند که توفیق رفیقشان نگشته و سعادت زیارت اربعین را ندارند.

از طرفی روایتی از امام هادی علیه السلام داریم که می فرمایند: «من زار عبدالعظیم بری کمن زار الحسین بکربلا »،لذا خداوند اراده کرده است که به زائر سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی اجر زائر اباعبدالله علیه السلام را عنایت کند. چه زیباست که عشقها و شورها و انگیزه ها که در درون سینه ها بی قراری می کنند را در بهترین مسیرش قرار دهیم. آری! از هر کجای شهرمان به قصد همراهی، همنوایی و همگامی با زائران کربلای حسینی علیه السلام با پای پیاده به راه می افتیم به سمت "قبله تهران"، حرم ملکوتی سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی.

این حرکت خودجوش مردمی به تأسی از زائران پیاده اباعبدالله حسین(ع) که هر ساله از مسیرهای گوناگون خود را به حرم مطهر این امام بزرگوار می‌رسانند، برگزار می‌شود. امروز مصادف با اربعین حسینی، عاشقان حسینی از ساعاتی قبل در میدان امام حسین(ع) گرد هم آمده و با خواندن دعای فرج و تلاوت قرآن و نوحه سرایی از ساعت ۷:۴۵ صبح راهپیمایی به سمت حرم سیدالکریم(ع) آغاز می‌شود.

دلسوختگان سید و سالار شهیدان مسیر ۱۴ کیلومتری را از میدان امام حسین(ع) آغاز و با گذر از ایستگاه‌های میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش و سه‌راه ورامین (شهرری)، طبق زمان برنامه‌ریزی شده قلا از نماز ظهر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شرفیاب می‌شوند و نماز جماعت را در بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی برپا می دارند و زیارت اربعین را به صورت دسته جمعی می خوانند.

مردم سیاه پوش و عزاداران حسینی که از نقاط مختلف تهران خود را به میدان امام حسین(ع) رسانده بودند با شعار لبیک یا حسین، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، یا ابن الحسن، حرکت خود را به سمت حرم عبدالعظیم(ع) آغاز کردند. در بین مردم اقشار مختلف مردم و پیران و جوانان مشاهده می شوند. برخی از خانواده ها در این هوای سرد فرزندان کوچک و خردسال خود را به همراه خود دارند.

مردم که پرچمهای حسینی را حمل می کنند سربندهای لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه ای و لبیک یا عباس، کلنا عباسیک یا زینب بر پیشانی دارند.

برخی از خانواده ها فرزندان شیرخوار خود را به همراه دارند و با عشق و ارادت خاصی در راه طی مسیر هستند.

در مسیر راهپیمایی ایستگاه های پذیرایی و ایستگاه های پاسخگویی به سؤالات شرعی توسط شهرداری مناطق ایجاد شده است. ماشین آتشنشانی و آمبولانس هم در مسیرهایی مستقر شدند تا در مواقع لزوم خدمت رسانی کنند.
کد مطلب: 43554
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *