۰
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹

مشایی باز هم یعنی احمدی‌نژاد

برخی می‌خواهند نام او را در عرصه فعالیت سیاسی زنده نگه دارند و زمانی که احساس کنند نامش به فراموش سپرده خواهد شد با شایعه‌ای بار دیگر او را به صدر اخبار می‌آورند.
مشایی باز هم یعنی احمدی‌نژاد
اهمیت هم ندارد که این شایعه چه تاثیری در آینده سیاسی فرد مورد نظرشان دارد.



اسفندیار رحیم‌مشایی ازجمله دولتمردان نهم و دهم بود که حاشیه با او عجین شده بود. زمانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تصمیم به ثبت‌نام گرفت،شاید آخرین حاشیه را رقم زد. در اواسط دولت دهم بود که گویی تصمیم بر سکوت او گرفته شد و پس از عدم‌احراز صلاحیتش این سکوت ادامه پیدا کرد. حالا که بیش از یک‌سال و نیم از آن روزها می‌گذرد، خبری به نقل از او منتشر شد که اینچنین بود: «اسفندیار رحیم مشایی روز چهارشنبه در دیدار با تعدادی از حامیان آقای احمدی‌نژاد اظهار کرد: در یک‌سال اخیر برای ایجاد انسجام میان احمدی‌نژادی‌ها برای همیشه از سیاست کنار کشیدم. اگر جبهه پایداری و حزب اللهی‌ها به دلیل نزدیکی من با آقای احمدی‌نژاد از ایشان حمایت نمی‌کنند من از همین امروز اعلام کناره‌گیری از ایشان می‌کنم.» از همان ابتدا مشخص بود تناقض‌هایی در این خبر وجود دارد.



مشایی شخصیتی نیست که علنا کناره‌گیری خود از سیاست را اعلام کند وآن زمان که سکوت هم نکرده بود وقتی از او درباره برنامه‌هایش برای آینده سوال می‌شد، پاسخ صریحی نمی‌داد چه برسد به اکنون که ماه‌هاست سکوت پیشه کرده است. موضوع دوم اینکه مشایی خیلی قبل‌تر جدایی خود از احمدی‌نژاد را به‌صورت غیرواقعی در صحنه اعلام کرده بود و جای خود را به غلامحسین الهام داده است.



اما با تمام این اوصاف این خبر برای هیچ فردی که کمی به روند سیاسی کشور آشنایی داشت قابل باور نبود. شاید هم بسیاری دیگر او را فراموش کرده بودند. از منظر دیگر اگر به این ماجرا نگریسته شود می‌توان این خبر را زمینه‌سازی برای بازگشت مشایی تفسیر و معنا کرد. شاید او می‌خواهد باردیگر به عرصه سیاست بازگردد پس باید ذهن‌هایی که او را فراموش کرد، بیدار نمود و یادآوری کرد مرد همیشه همراه رئیس‌جمهور هنوز هم به کرسی‌های قدرت علاقه دارد. بهمن شریف‌زاده از همراهان مشایی هم اخیرا گفته است که «با آمدن آقای مشایی به همراه احمدی‌نژاد به ستاد انتخاباتی و با گفتن این جمله از سوی محمود احمدی‌نژاد که «من مشایی هستم و مشایی من» و ادامه دادن اینکه تفکر من منحصر در مشایی است، پس با ردصلاحیت ایشان تفکر من وارد عرصه انتخابات نشده است که بخواهند به آن آری یا نه بگویند؛ زیرا این موضوع را احمدی‌نژاد در جلوی دوربین‌ها اعلام کرد. چراکه برخی می‌کوشیدند دیگر نامزدها را به احمدی‌نژاد خط و ربط دهند اما احمدی‌نژاد با مشایی آمد تا بگوید خیر، تفکر من مشایی است.» فعلا البته خبر کناره‌گیری مشایی از احمدی‌نژاد تکذیب شده است چنانکه هوادار جریان «احمدی‌نژاد - مشایی»، اظهارات منتسب به او درباره جدایی از احمدی‌نژاد را تکذیب کرد. وی پس از انتشار اظهاراتی منتسب به اسفندیار رحیم‌مشایی در یکی از سایت‌های طرفداران بریده از مشایی، گفت: «خبر جدایی این دو کذب است، دکتر احمدی‌نژاد درباره مهندس مشایی مانند قبل اعتقاد دارد که احمدی‌نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی‌نژاد.



این دو همیشه با هم بوده‌اند و خواهند ماند و حتی اگر مشایی ردصلاحیت نشده بود حالا هم دولت در دست همین جریان بود و روی همین حساب هم آقای احمدی‌نژاد دست او را در ستاد انتخابات بالا برد. اما جریانی بر این باور است که با جداکردن آنها می‌تواند در دل بخشی از جریان سنتی اصولگرا جا باز کند درحالی که ما معتقدیم نیاز به این ظاهرسازی‌ها نیست و اتفاقا همین جریان احمدی‌نژاد و مشایی بود که اصولگراها را نجات داده است و نیازی به این باج دادن‌ها نداریم. ارتباط احمدی‌نژاد و مشایی مانند قبل است و با این خبرسازی‌ها هم از همدیگر جدا نخواهند شد».

اخبار سیاسی - آرمان
کد مطلب: 43612
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *