۰
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴

کامران: هر چه جلوتر می‌رویم فضای مجلس نسبت به گذشته بدتر می‌شود

این نماینده مجلس بر این عقیده است که با گذشت زمان رفتار و اخلاق مسئولین کشوری به سمت وسوی اشرافی گری در حرکت است که این موضوع برخلاف نظر مقام معظم رهبری و بر خلاف آرمان های امام خمینی (ره) است.
کامران: هر چه جلوتر می‌رویم فضای مجلس نسبت به گذشته بدتر می‌شود

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در خصوص رفتار نمایندگان اصولگرای مجلس در جهت اشرافی گری و دوری از وحدت، گفت: معتقدم که رفتار نمایندگان درجه اصولگرایی آنان را روشن می کند؛ در سال های اخیر رفتار و اخلاق نمایندگان به نوعی با آنچه که مورد نظر امام (ره) بود زاویه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: چرا که امام خمینی (ره) به عنوان یک مسئول و هم مقام معظم رهبری ساده زیست بوده و هستند؛ اکنون اما فضای اشرافی‌گری در میان برخی از مسئولین و نمایندگان مجلس به گونه ای شده است که مقام معظم رهبری فرمودند" اشرافی گری در میان مسولینن ممنوع است."

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اشرافی‌گری به طور کامل باید حذف شود، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اگر ملاک و معیار را همین موضوع بگذاریم و منافع گروهی ملت در خدمت اخلاق و انقلاب اسلامی برآورده شود، اشرافی‌گری از میان خواهد رفت.

حسن کامران با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در مورد اشرافی گری گفت: وقتی می گوییم اصولگرایی، بالاخره معنایی به همراه دارد. امام خمینی گفتند که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمیدهم. یعنی که یک مسئول باید عشر و نشرش با محرومین باشد و حلالش را هم رعایت کند. فلسلفه امر به معروف و نهی از منکر هم این است که خود رفتار ممکن است معروف و یا منکر باشد و باید با اصولی که برای آن در نظر گرفته شده است، رفع شود.

وی افزود: اگر ما زمینه‌های وحدت را تقویت کنیم و از منکر نهی کنیم، وحدت حاصل می‌شود؛ باید از منافع خود بگذریم تا وحدت آسیب پذیر نشود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه، هرچه جلوتر می‌رویم فضای مجلس نسبت به مجلس قبل بدتر می‌شود؛ چرا که آن مشی دلبستگی به دنیا و رفتار اشرافی‌گری بیشتر شده است و امیدواریم با تجدید نظر در رفتار‌ها، وحدت حاصل شود.

کامران همچنین گفت: آماری درباره رفتار و زندگی نمایندگان مجلس نداریم اما کلا در نظام ما، حکومتیان باید فقیرانه زندگی کنند ولی ۹۵ درصد اینطور نیست.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 43768
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *