۰
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷

«چرا»های دلواپسان هسته‌ای مجلس در مسیر بدنام کردن دولت روحانی!

اعضای جبهه پایداری در مجلس و بخشی از فراکسیون اصولگرایان و جبهه رهروان در مسیر بدنام کردن دولت روحانی گام بر‌می‌دارند و سعی می‌کنند به هر شکل ممکن مشروعیت دولت روحانی را در بین مردم از بین ببرند.
«چرا»های دلواپسان هسته‌ای مجلس در مسیر بدنام کردن دولت روحانی!
بگذارید در ابتدای این بحث، بیانات رهبرمعظم انقلاب در مورد تیم مذاکره کننده هسته‌‎ای و کسانی که این تیم را سازشکار می‌خوانند را یک بار دیگر مرور کنیم. ایشان در ۱۳ آبان سال ۹۲ با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان فرزندان ایران هستند، فرمودند: «اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می‌باشند و هیچ‌کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند»

حالا بعد از گذشت بیش از یک سال از این سخنرانی بازهم شاهدیم که اینبار از تریبون مجلس شورای اسلامی ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای متهم به سازشکاری می‌شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان که مدیریت پرونده هسته‌ای ایران را نیز به عهده دارد روز گذشته به دلیل سوال کریمی قدوسی که بنا بر گفته خودش، ۱۰۰ نماینده نیز آن را امضا کرده بودند، راهی مجلس شد تا به سوالات این نمایندگان پاسخ دهد. ظریف بازهم در این جلسه تاکید کرد که لحظه‌ای از مواضع جمهوری اسلامی بر سر پرونده هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد اما دوستان دلواپس مجلس به ویژه کریمی قدوسی بی توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تیم مذاکره کنند، سیل اتهامات خود را به سمت وزیر امور خارجه روان کردند.

در بخشی از سوال‌های کریمی قدوسی آمده است : « چرا با وجود اینکه از مذاکره دوجانبه با آمریکایی‌ها منع شدید، بار دیگر در نشست اخیر آن را تکرار کردید؟ چرا اکثر زمان مذاکرات یک سال گذشته متوجه مذاکره با آمریکا شیطان بزرگ شد و سایر کشورهای ۱+۵ در اولویت دوم بودند؟ چرا در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مذاکراتی که می‌فرمایید نباید جنایی شود در آن کشور می‌گویید اگر با ما و آن دولت کنار نیایید، ۱۶ ماه دیگر در انتخابات آینده مردم ایران به جریان ضد غربی رای می‌دهند، مگر شما جریان غربی هستید که قرار است جریان ضد غربی سر کار بیاید؟ چرا تلاش نکردید یکی از مذاکرات هسته‌ای را به شرق و کشورهای آسیایی بکشانید و مستمرا در نیویورک و ژنو بودید؟ چرا به یاوه‌گویی‌های آمریکا پاسخ نمی‌دادید؟ چرا تهدید و توهین‌ها را به ملت بی‌جواب گذاشتید؟ چرا یک گزارش رسمی به ملت ایران ندادید؟ چرا در توافق ژنو در همان قدم اول همه فاکتورهای اقتدار را یک طرفه به طرف مقابل دادید؟

چرا در سفر اشتون با هماهنگی شما اجازه دیدار با عناصر فتنه داده شد؟ کمیسیون امنیت ملی در این زمینه کمیته ویژه تشکیل داد و گزارش آن به صحن فرستاده شد، تشخیص کمیته با توجه به مستندات این بود که این دیدار با اجازه و چراغ سبز شما صورت گرفته است. در زمینه لغو تحریم‌ها که بیش از ۱۰ ماه از مذاکرات یکساله می‌گذرد، چرا سه چهارم بحث‌ها را به مباحث فنی اختصاص دادید و در انتها به بحث‌های مربوط به تحریم‌ها شدید؟ چرا اینقدر تلاش شد تا صدا و سیما، روزنامه‌ها و رسانه‌های ارزشی درباره اطلاع‌رسانی و تحلیل آنچه در مذاکرات می‌گذرد، خودداری کنند؟ چرا مطرح می‌کنید رهبری در جریان ریز مذاکرات است و مسائل جزئی را می‌دانند در حالی که واقعیت ندارد و ریز واقعیت به مذاکره‌کنندگان واگذار شده است؟ چرا با وجود تشدید تحریم‌ها از طرف مقابل که برخلاف اصول اصلی توافق بود، مذاکرات را ادامه دادید و هیچ اقدامی برای مقابله به مثل انجام ندادید؟ چرا می‌گویید این مذاکرات بود که به ملت عزت داد.

وی در پایان و در شاه بیت سخنانش با آمریکایی خواندن طرح رئیس جمهور گفت:« ای نمایندگان مجلس! بروید کتاب را مطالعه کنید در این کتاب می‌گوید علاوه بر حضور غربی‌ها در کشور ایران آنها به ویژه آمریکا در قانون‌گذاری ما نیز باید دخالت داشته باشند آقای روحانی! درخواست همه پرسی یک درخواست آمریکایی است کشورهایی مانند آمریکا باید در اولویت سیاست‌ خارجی ما دخالت کند.»

همانطور که مشاهده می‌کنید، نماینده دلواپس مردم مشهد در نطق خود تمام اتهامات ریز و درشت را نصیب رئیس دستگاه دیپلماسی کشور کرد. به نظر می‌رسد دلواپسان هسته‌ای سعی دارند به هر شکل ممکن روحانی و ظریف را متهم به رابطه با غرب، غرب گرایی و کوتاه آمدن در برابر آمریکا کنند. آنها تصمیم دارند که دولت یازدهم را در مقابل مردم قرار دهند و به مردم بگویند که این دولت به دنبال فروش منافع کشور به ویژه انرژی هسته‌ای به کشورهای ۱+۵ است.

کریمی قدوسی ظریف را متهم می‌کند که چرا بیشتر با آمریکا مذاکره می‌کنید؟ کمتر کسی است که مسائل بین المللی را بشناسد و نداند که ۱+۵ بدون نظر آمریکا هیچ حرکتی را انجام نخواهد داد. اتفاقا مذاکره مستقیم با آمریکا بیانگر تیزهوشی تیم مذاکره کننده است.

کریمی قدوسی از ظریف می‌پرسد که چرا مذاکرات را فقط در کشورهای اروپایی و نیویورک برگزار می‌کنید و چرا در کشورهای شرقی برگزار نمی کنید؟ اینجا باید گفت که مگر مکان مذاکرات تاثیری در نتیجه مذاکرات خواهد داشت؟ مثلا اگر پکن میزبان مذاکرات باشد ما به توافق خواهیم رسید؟ به نظر می‌رسد این سوال بهانه‌ای بیش برای زدن تیم مذاکره کننده هسته‌ای نباشد.

همانطور که مشاهده می‌کنید این « چراهای» کریمی قدوسی تنها یک هدف خاص دارد و آنهم متهم کردن ظریف و تیم مذاکره کننده به غرب گرایی و سازشکاری است. دلواپسان هسته‌ای نیز به خوبی می‌دانند اگر مذاکرات به سرانجام برسد بسیاری از مشکلات کشور که حاصل مدیریت هشت ساله احمدی نژاد و سعید جلیلی است رفع خواهد شد و دیگر مردم حاضر نیستند به حرف این افراد گوش بدهند و به خاطر همین سعی می‌کنند با ایجاد فضایی مصنوعی در کشور راه را برای ظریف سخت کنند.

این که طرح رئیس جمهور برای انجام رفراندوم با طرح ایرادهایی که برآن وارد است را یک طرح آمریکایی می‌خواند به خوبی بیانگر این معناست. دلواپسان به دنبال تلقین این هستند که صدای آمریکا از گلوی روحانی و ظریف شنیده می‌شود و باید جلوی این صدا را گرفت.

اعضای جبهه پایداری در مجلس و بخشی از فراکسیون اصول گرایان و جبهه رهروان در مسیر بدنام کردن دولت روحانی گام بر‌می‌دارند و سعی می‌کنند به هر شکل ممکن مشروعیت دولت روحانی را در بین مردم از بین ببرند. و برای این کار ربط دادن دولتمردان به غرب را به عنوان بهترین وسیله برای خود انتخاب کرده‌اند.

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم، باید شاهد حملات بیشتر از سوی این گروه باشیم، جریانی که سعی دارد کرسی‌های چرمین مجلس دهم را از دست ندهد.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 44060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *