۰
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱

احمدی مقدم: تذکر به بدحجاب‌ها اولویت پلیس است

در خصوص فضاهای مجازی تلفن های همراه همانند لاین، واتس‌آپ و . . . هر گونه تصمیم گیری در این حوزه در کمیسیون تشخیص مصادیق در شعبه فضای مجازی گرفته می‌شود و یا به دستور مقام قضایی است و پلیس در این حوزه تصمیم گیرنده نیست.
احمدی مقدم: تذکر به بدحجاب‌ها اولویت پلیس است
فرمانده نیروی انتظامی کشور، گفت: موضوع فیلترینگ واتس‌آپ، لاین و . . . وظیفه پلیس نیست.

سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص فضاهای مجازی تلفن های همراه همانند لاین، واتس‌آپ و . . . هر گونه تصمیم گیری در این حوزه در کمیسیون تشخیص مصادیق در شعبه فضای مجازی گرفته می‌شود و یا به دستور مقام قضایی است و پلیس در این حوزه تصمیم گیرنده نیست.

وی در ادامه بیان کرد: پلیس فتا نیز وظیفه رصد جرم در فضای مجازی و انعکاس آن به دستگاه‌های قضایی را دارد و در این حوزه پلیس فتا قبل از وقوع جرم در فضای مجازی اقدام به کشف و رصدجرم می‌کند.

این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: پیشنهاد داده شده که پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جرایم اقتصادی ادغام شود تا از این پس به این پرونده ها تلاش کنیم که با سرعت بیشتر به پرونده ها رسیدگی شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه پیشنهادات ما در این خصوص به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شده است، گفت: معتقدم در بحث مبارزه با جرائم اقتصادی باید چنین پلیسی تشکیل شود تا سایر جرائم مانند قتل، گروگان گیری ، سرقت و ... در مجموعه پلیس آگاهی انجام شود.

سردار احمدی مقدم بیان کرد: در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان گروه‌های شرور در دو سال گذشته اقداماتی تروریستی در چابهار داشته ‌اند و ۳۹ تن را به شهادت رساندند و همین افراد شرور در ۱۲ اقدام تروریستی دیگر در سطح استان و ایجاد بمب‌گزاری در مجموع ۵۰ تن را به شهادت رساندند.

فرماندهی نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: در حوزه مفاسد اقتصادی برای مبارزه و برخورد بیشتر با مفاسد اقتصادی می‌بایست ساختارها و تجهیزات افزایش یابد و در این مسیر با دولت به تفاهم رسیده‌ایم و می‌بایست دولت ما را همراهی کند.

وی در ادامه به علت کاهش قیمت مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل تولید بیشتر مواد مخدر توسط کشور افغانستان قیمت مواد مخدر در ایران کاهش یافته است که بر همین اساس با توجه به آنکه مبادلات مواد مخدر از طریق ارز صورت می‌گیرد به دنبال کاهش قیمت دلار، قیمت مواد مخدر نیز کاهش یافت.

سردار احمدی مقدم گفت: ما بیشتر در امتداد مرزها ورود مواد مخدر به صورت کانالیزه می‌شود.

این مقام مسئول پلیس انتظامی اذعان کرد: در خصوص درمان و نگهداری معتادان خیابانی و ولگرد در بعضی از شهرستان ها و استان‌ها ظرفیت‌های لازم در نظر گرفته شده اما در شهر تهران ظرفیت لازم برای نگهداری و درمان معتادان فراهم نشده است این در حالی است که در استانهای مازندران و گلستان اقدامات خوبی شده و زیرساختهای لازم نیز فراهم شده است.

سردار احمدی مقدم بیان کرد: نگهداری و مسئولیت معتادان بر دوش نیروی انتظامی نیست در ضمن بانک اطلاعاتی معتادان خیابانی تشکیل شده و معتادان خیابانی شناسایی و در سامانه ثبت شده‌اند.

احمدی مقدم افزود: برای حل معضل کودکان کار وزارت کار، کانون تعلیم و تربیت، بهزیستی، کمیته امداد باید ورود کنند و ما به دنبال آن هستیم که یک ساختاری فراهم شود که به صورت حرفه ای به این معضل ورود پیدا کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در خاتمه اظهار داشت: در خصوص بد حجابی، پلیس با هنجار شکنان برخورد می‌کند، اما اولویت پلیس تذکر به بدحجابان است.
کد مطلب: 44171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *