۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۹
لاریجانی در دیدار با وزیر کشور عراق تأکید کرد:

راهبرد ایران حفظ تمامیت ارضی عراق است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبرد ایران حفظ تمامیت ارضی عراق است، گفت: تنها راه مبارزه با گروه تروریستی داعش، تحکیم انسجام ملی و تشکیل نیروهای مردمی در کنار ارتش عراق است.
راهبرد ایران حفظ تمامیت ارضی عراق است
«محمد سالم الغبان» وزیر کشور عراق صبح امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با تأکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق به تحرکات برخی کشورها برای تجزیه این کشور اشاره کرد و گفت: حفظ و تقویت یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق به ‌عنوان کشور مهم اسلامی در جهان اسلام، یک امر راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، تنها راه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق را تقویت و تحکیم انسجام ملی و تشکیل نیروهای مردمی در کنار ارتش عراق دانست و افزود: اقدامات موفق ارتش و نیروهای مردمی عراق با حمایت مرجعیت توانسته سدی محکم در برابر نیروهای افراطی ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد اشتغال و احیای زیرساخت‌های صنعتی عراق را بسیار مهم خواند و تصریح کرد:‌ عمران و آبادانی و تأسیس کارخانجات صنعتی در عراق، می‌تواند به پیشرفت و توسعه در این کشور منجر شود و به تثبیت امنیت و آرامش در عراق کمک کند.

لاریجانی در پایان با تقدیر از برنامه‌ریزی خوب و مناسب مقامات عراقی در برقراری امنیت زائران در ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: برقراری ثبات در ایام اربعین نشان داد، دولت و نیروهای نظامی عراق از توانایی و کارایی بالایی در جهت برقراری امنیت در این کشور برخوردارند.

وزیر کشور عراق: ایستادگی مرجعیت و اتحاد مردم، رمز پیروزی ملت عراق در برابر دشمنان است

در ادامه این دیدار، محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در سال‌های دشوار اخیر گفت: دولت و مردم عراق هیچگاه کمک‌های مادی و معنوی دولت و ملت ایران را فراموش نخواهند کرد و استمرار این کمک‌ها نیز، یک امر مهم برای دولت و ملت عراق است.

وی افزود: ایستادگی مرجعیت و اتحاد مردم عراق، رمز پیروزی ملت عراق در برابر نیروهای افراطی و مهاجم است.

الغبان در ادامه با اشاره به نا امنی ایجاد شده در کشور عراق تصریح کرد: برقراری آرامش و امنیت در عراق می‌تواند به تثبیت صلاح و امنیت در منطقه منجر شود.

وزیر کشور عراق، همچنین اقدامات ائتلاف علیه داعش در عراق را غیرموثر و ناکافی خواند.

الغبان در پایان این دیدار، خدمتگذاری به زائران حسینی را افتخاری بزرگ برای دولت و ملت عراق دانست و افزود: دولت عراق به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه امکانات رفاهی برای زائران است و در این بخش، فرصت‌های فراوانی برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور وجود دارد.
کد مطلب: 44288
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *