۰
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶

ملوان 3 - راه‌آهن 0؛ طلسم بالاخره شکست

برد 3-0 مقابل راه‌آهن ملوان را از انتهاي جدول جدا کرد. اين اولين پيروزي ملواني‌ها، مقابل تيمي غير از پرسپوليس بود.
ملوان 3 - راه‌آهن 0؛ طلسم بالاخره شکست
ملوان با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد.

ساعت: ۱۴:۳۰ هفته بیستم لیگ برتر، ورزشگاه تختی انزلی، تماشاچی: ۴۰۰۰ نفر
داور: جمشید محمدی، کمک ها: تورج عیوض محمدی، سعید آلوردی

اخطار: محسن یوسفی (۲۸)، رضا اعتمادی (۶۲)، فرزاد حاتمی (۷۵)، پژمان نوری (۹۵) از ملوان؛ محمد ستاری (۶۸) از راه‌آهن

ملوان بندرانزلی: سید حسین حسینی، عزت الله پورغاز، حسین کنعانی، حسن جعفری، فرزاد حاتمی، عزیز معبودی، پژمان نوری، محمد آبشک (۹۳ سهیل رحمانی)، رضا اعتمادی (۸۳ فواد آقایی)، سعید یوسف زاده، محسن یوسفی (۸۰ صادق محرمی)
مربی: فیروز کریمی

راه آهن: امیر عابدزاده، محسن میرابی، ابراهیم کریمی، سیامک کوهنورد، محمد ستاری، بهادرعبدی (۶۰ مجتبی شیری)، میلاد محمدی، نوید خوش هوا (۵۹ احمد موسوی)، رامین رضاییان، علیرضا عظیمی (۷۷ محمد حسین‌پور)، محسن ایران نژاد
مربی: علی لطیفی

دقایق حساس:
دقیقه ۱۵- شوت محکم رامین رضائیان از پشت محوطه جریمه با برخورد به تیر افقی دروازه ملوان راهی بیرون زمین شد.
دقیقه ۲۰- حمله تیم ملوان با تاثیرگذاری محسن یوسفی را امیر عابدزاده این بار به خوبی توپ را جمع کرد.
دقیقه ۲۱- ضربه راه آهنی ها از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافع ملوان به کرنر رفت.
دقیقه ۲۲- اشتباه حسینی در دفع توپ و سرخوردن او نزدیک بود بود برای انزلی چی ها مشکل ساز شود که مجددا وی توپ را جمع کرد.
دقیقه ۲۶- پاس حاتمی در درون محوطه جریمه برای یوسفی موقعیت حساسی را ایجاد کرد که سر خوردن یوسفی، این فرصت را از او گرفت.
دقیقه ۳۴- راه آهنی ها توپ را به کوهنورد رساندند که شوت وی از پشت محوطه جریمه ملوانان،از کنار تیر عمودی دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۵۹- حمله راه آهنی ها از بین مدافعان ملوان راه به جایی نبرد و حسینی دروازه بان ملوان توپ مهاجمان راه آهن را مهار کرد.
دقیقه ۷۰- حرکت ملوانی ها موقعیت خطرناکی را روی دروازه راه آهن ایجاد کرد که ضربه سر اعتمادی را عابدزاده مهار کرد.
دقیقه ۷۷- حرکت محسن یوسفی در قلب دفاع راه آهنی به دریبل کردن سه چهار بازیکن این تیم منجر شد که در نهایت با خروج عابدزاده این موقعیت از ملوانان گرفته شد.
دقیقه ۸۰- پاس در عمق ملوانی ها می رفت که اعتمادی را با دروازه راه آهنی ها تک به تک کند که خروج عابدزاده وی را ناکام گذاشت.
دقیقه ۸۲- شوت محکم راه آهنی ها از پشت محوطه جریمه ملوانان با واکنش سیدحسین حسینی راهی کرنر شد.
دقیقه ۹۰- باز هم حرکت انفرادی و شوت محکم بازیکنان راه آهن راهی به دروازه ملوان نیافت و از روی دروازه به بیرون رفت
دقیقه ۹۲- سانتر بازیکنان راه آهن را حسینی مشت کرد و از محدوده خطر دور کرد.

شرح گل:
۱-۰ (ملوان): سانتر ابوالحسن جعفری از سمت راست و اشتباه مسلم عابدزاده در خروج این فرصت را نصیب فرزاد حاتمی کرد تا خیلی زود گل برتری تیمش را بزند . این گل در دقیقه ۹ زده شد.
۲-۰ (ملوان): حرکت یک و دو پژمان نوری و فرزاد حاتمی در پشت محوطه جریمه و در بین مدافعان راه آهن باعث تک به تک شدن نوری با امیرعابدزاده شد که وی پاس دیدنی حاتمی را درون دروازه راه آهن جای داد. این گل در دقیقه ۳۹ برای انزلی چی ها به ثمر رسید.
۳-۰ (ملوان): حملات پشت سر هم ملوانی ها نتیجه داد، حرکت حرکت سریع پژمان نوری از سمت چپ محوطه جریمه راه آهنی ها و پاس رو به بیرون وی با ساییدن به سر فرزاد حاتمی جلوی پای اعتمادی افتاد که ضربه او به گل سوم ملوانان منجر شد. این گل در دقیقه ۵۷ به ثمر رسید.

شرح بازی:
دیدار امروز تیمهای ملوان و راه آهن که با پیروزی ملوانان در انزلی به پایان رسید در راستای بازیهای اخیر این دو تیم بود. ملوانی بعد از درخشش در مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس امروز نیز به مسیر خود ادامه داد و با انجام یک بازی هجومی و حساب شده توانست حریف خود را در هوای بارانی انزلی زمین گیر کند و در طرف مقابل راه آهنی ها نیز در ادامه دوران سقوط خود امروز نیز در مقابل حریف خود حرفی برای گفتن نداشت.

ملوانی ها با وجود غیبت ۵ بازیکن خود که ۴ نفر از آنها جزء ترکیب ثابت این تیم هستند، هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم با یک بازی منطقی و داشتن توپ و میدان و با استفاده از حداکثر توان هجومی خود توانست سه بار دروازه راه آهن را باز کند.

لازم به ذکر است این سنگین ترین شکست دیدارهای رودرروی لوکوموتیورانان در مقابل ملوانان بود.

* برای تماشای ویدئو این دیدار کلیک کنید *

بهترین بازیکن:
پژمان نوری در بازی امروز این تیم در مقابل راه آهنی ها، ستاره بی چون و چرا میدان بود. وی که در نیم فصل بار دیگر به تیم شهر خود بازگشته است در دوره جدید حضور خود و در پست جدیدی که فیروز کریمی وی را در آنجا گمارده است یعنی هافبک چپ هجومی، همانند بازی باز هم برای انزلی چی ها گل زد، البته نوری پاس گل سوم این تیم را هم ارسال کرد. امروز به جزء نوری، اعتمادی، حاتمی و یوسفی نیز از ستاره های بندرنشینان بودند.

اتفاق ویژه:
برد ملوانان در بازی امروز باعث دور شدن آنها از قعر جدول و صعود سه پله ای آنها گشت. انزلی چی ها که با ۱۵ امتیاز در قعر جدول رده بندی لیگ برتر حضور داشتند با پیروزی در این بازی سه رده صعود کرده و در رتبه سیزدهم جدول نشستند. آنها البته با انجام بازی های فردا یک پله سقوط می کنند.

حواشی:
*ملوان با ۵ غایب مقابل راه آهن حاضر شده است، آنها به دلایل مختلف مازیار زارع، ایمان صادقی، احمد آهی، جلال رافخایی و روح اله عرب را در اختیار ندارند.
*هوای انزلی بارانی است و به نظر می رسد برخلاف انتظار ورزشگاه پر نشود، این در صورتی است که ملوانان برای گرفتن سه امتیاز این دیدار و بالا بردن احتمال بقاء در لیگ برتر احتیاج به حمایت تماشاگران خود دارد.
*تماشای این دیدار برای تماشاگران تیم ملوان از سوی مدیریت این باشگاه رایگان اعلام شده است.
*از بازیکنان تیم راه آهن نیز امین منوچهری به دلیل بیماری آنفولانزا از حضور در این دیدار بازماند و علیرضا عظیمی به جای وارد ترکیب اصلی شد.
*ملوان و راه آهن به ترتیب با ۱۵ و ۱۶ امتیاز در قعر لیگ برتر به سر می برند.
*به دلیل بارش باران تماشاگران تیم ملوان بصورت ایستاده و با چترهای خود زیر باران مشغول تماشای بازی هستند.
*در ابتدای بازی یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت پدرعلی لطیفی سرمربی تیم راه آهن انجام پذیرفت.
*بهادر عبدی کاپیتان تیم راه آهن که گویا از تعویض خود ناراحت بود، پس از خروج از زمین به رختکن این تیم رفت. نکته جالب اینکه وی بازوبند را از بازوی خود در نیاورده بود و در قسمت تونل ورودی به رختکن با تذکر داور چهارم بازوبند را درآورد و روی زمین انداخت.
کد مطلب: 44703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *