۰
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱

حسین فریدون به مذاکرات هسته ای در ژنو پیوست

مذاکرات فنی هسته ای بعد ظهر امروز در قالب مذاکرات عالی فنی میان ایران و آمریکا در شهر ژنو سوییس برگزار می شود.
حسین فریدون به مذاکرات هسته ای در ژنو پیوست
مذاکرات فنی هسته ای بعد ظهر امروز در قالب مذاکرات عالی فنی میان ایران و آمریکا در شهر ژنو سوییس برگزار می شود.

 این نشست ساعت ۱۴ امروز باحضور «علی اکبر صالحی» ، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و و «ارنست مونیز »، وزیر انرژی آمریکا در هتل ویلسون شهر ژنو برگزار می شود .

گفته می شود در این نشست معاونان و کارشناسان وزارت امورخارجه دو کشور حضور دارند.

پیوستن حسین فریدون به مذاکرات ژنو

حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور به مذاکرات ژنو پیوست.

محمد علی حسینی مدیرکل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، «انجام مشورتها و هماهنگ های لازم در طول مذاکرات فعلی» را دلیل سفر فریدون به ژنو عنوان کرده است.

در همین حال یک منبع نزدیک به مذاکرات گفت: در برخی از موارد اختلافات میان ایران و پنج بعلاوه یک حل شده اما هنور در برخی موارد اختلافات پابرجاست.

در حالی که پیشتر قرار بود ظریف شنبه شب به تیم مذاکره کننده ایران بپیوندد، او امروز به ژنو سفر کرد.

مذاکرات هسته ای میان ایران و فردا در سطح وزیران ادامه می یابد.

حضور بی سابقه صالحی در مذاکرات

آسوشیتدپرس گزارش داد: مقامات غربی می گویند پس از آنکه ایران اعلام کرد صالحی به این مذاکرات خواهد پیوست ، تصمیم گرفتند مونیز را برای ملحق شدن به این نشست اعزام کنند.

حضور صالحی و مونیز می تواند شانس دستیابی به یک موافقتنامه را از طریق حل سریعتر جزئیات فنی پیچیده در زمینه محدود شدن برنامه هسته ای ایران که برای تهران نیز قابل قبول باشد ، افزایش دهد.

پیش بینی می شود آنها درباره تعداد سانتریفوژهایی که ایران می تواند فعالیت آنها را برای غنی سازی اورانیوم ادامه دهد ، میزان اورانیوم غنی شده که ایران می تواند ذخیره کند ، فعالیت های تحقیق و توسعه که ایران قادر خواهد بود در زمینه غنی سازی دنبال کند و همچنین درباره آینده رئاکتور آب سنگین برنامه ریزی شده ایران گفتگو کنند. از رئاکتور آب سنگین می توان پلوتونیوم به دست آورد و پلوتونیوم نیز مانند اورانیوم غنی شده یک ماده بالقوه برای ساخت تسلیحات هسته ای است.
کد مطلب: 44807
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *