۰
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶

معاون ظریف: بي‌صبرانه منتظر مجازات دو مأمور خاطي عربستاني هستيم

در تعطیلات هفته دوم فروردین رئیس سازمان حج و زیارت با تماس تلفنی که با بنده داشت اعلام کرد هنگام بازگشت یکی از کاروان‌ها از فرودگاه جده دو نوجوان عمره‌گزار مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند.
معاون ظریف: بي‌صبرانه منتظر مجازات دو مأمور خاطي عربستاني هستيم
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: وزارت خارجه هر اقدام دیپلماتیک لازم را در ماجرای آزار و اذیت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، به‌موقع، بلافاصله و به نحو شایسته انجام داده است.

حسن قشقاوی از جمله این اقدامات را حضور میدانی، پیگیری مقدماتی، تشکیل پرونده، ‌درخواست بازداشت، ارسال یادداشت اعتراضی و احضار کاردار سفارت عربستان که در غیاب سفیر، مسئول نمایندگی است دانست.

وی گفت: در تعطیلات هفته دوم فروردین رئیس سازمان حج و زیارت با تماس تلفنی که با بنده داشت اعلام کرد هنگام بازگشت یکی از کاروان‌ها از فرودگاه جده دو نوجوان عمره‌گزار مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند.

قشقاوی افزود: مراتب ازطریق سرکنسولگری کشورمان در جده پیگیری شد و سرکنسول جزئیات ماجرا را این گونه عنوان کرد که هنگام خروج زائران، مأموران فرودگاه به دو نوجوان مظنون می‌شوند و مأموران به بهانه بازرسی بیشتر آنها را اذیت و آزار می‌دهند.

وی اقدام مأموران سعودی را شبه تجاوز دانست و گفت: کنسول کشورمان بلافاصله در فرودگاه حاضر شد و مسئولان فرودگاه ضمن همکاری با ایشان برای شناخت دو مأمور خاطی اقدام به بازداشت این دو نفر می‌کنند.

قشقاوی افزود: این حادثه موجب جریحه‌دار شدن احساسات دو قربانی، ‌خانواده‌های آنان و افکار عمومی شده است.

وی اضافه کرد: از سفیر و کنسول کشورمان در عربستان خواستار پیگیری جدی این ماجرا شده‌ایم همچنین رئیس نمایندگی عربستان و کنسول این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شدند که آنها نیز این اقدام را خلاف دانستند و اعلام کردند که مجازات شدیدی برای عاملان آن در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: بی‌صبرانه منتظر مجازات دو مأمور خاطی عربستانی هستیم.

وی علت اطلاع‌رسانی دیرهنگام این ماجرا را ماهیت حوادث اینچنینی دانست و افزود: این حوادث ضمن آنکه تضییع حقوق ملی را در پی دارد، موجب از بین رفتن حقوق افراد نیز می‌شود.

قشقاوی ادامه داد:‌ بر این اساس، ورود به این ماجراها با کسب اجازه از افراد و خانواده‌های آنها امکان‌پذیر است.
کد مطلب: 45170
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *