۰
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۰
در حاشیه اجلاس نم:

ايران و بوليوي بر گسترش روابط تاکید کردند

در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری بولیوی با اقای علی اکبر صالحی موضوعات دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد و پیشرفت روابط میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که با اجرای موافقتنامه های منعقد شده و برگزاری کمیسیون مشترک میان دو کشور شاهد گسترش بیش از پیش این روابط بخصوص در زمینه های اقتصادی و تجاری باشیم.
صالحی همچنین از حمایت های بولیوی از مواضع کشورمان در موضوعات بین المللی و منطقه ای قدردانی نمود.
وزیر امور خارجه بولیوی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح روابط میان دو کشور بر اراده کشورش برای تحکیم و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
وی برگزاری جنبش عدم تعهد را در تهران فرصت مناسبی برای نزدیکی کشورها و تبادل نظر پیرامون موضوعات مهم منطقه ای و جهانی ذکر کرد.
وزیر امور خارجه بولیوی بر حضور موثر و مشارکت موثر هیئت بولیویایی در مباحث مربوط به اجلاس تاکید و ابراز اطمینان کرد که دولت متبوعش از فرصت برگزاری اجلاس برای تقویت مناسبات دو جانبه کمال بهره برداری را خواهد کرد.
وی با اشاره به مسائل مهم بین المللی ، موضوع سوریه را مورد توجه قرار داد و ضمن بیان این که مشکل سوریه تنها از طریق گفتگو قابل حل است بر مخالفت کشورش با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه تاکید کرد.
کد مطلب: 4522
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *