۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴
بازار آشفته صدا و سیما؛

«جیگر» هم ممنوع التصویر شد!

شنیدن خبر کنار گذاشتن و حذف یک عروسک آنهم در بازپخش مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» در شبکه جام جم و شبکه نمایش، باعث بهت صاحبنظران شده و علاقمندان به این عروسک را به خاطر این تصمیم، ناخرسند کرده است.
«جیگر» هم ممنوع التصویر شد!
«گفتم غم تو دارم، گفتا غمت سرآید، گفتی یا نگفتی؟ گفتی یا نگفتی؟ گفتی یا نگفتی؟» این حافظ بود به روایت «جیگر»، عروسک محبوبی که عید امسال به همراه آقای «همساده» توانست محبوب ترین کاراکتر تلویزیون شود ، اما این عروسک دوست داشتنی هم راهی لیست «ممنوع التصویری ها» شده است.

به گزارش «انتخاب» ؛ شنیدن خبر کنار گذاشتن و حذف یک عروسک آنهم در بازپخش مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» در شبکه جام جم و شبکه نمایش، باعث بهت صاحبنظران شده و علاقمندان به این عروسک را به خاطر این تصمیم، ناخرسند کرده است.

این عروسک، خری بود به نام «جیگر» که خیلی زود توانسته بود یکی از محبوبترین کاراکترهای تلویزیون شود.

شبکه های جام جم و نمایش، در اقدامی مشابه از بازپخش قسمت ها و آیتم هایی که در آن «جیگر» حاضر بود به طور کامل خودداری کرده اند. نکته قابل توجه آنکه، پیشتر و در ایام اعیاد مذهبی و پخش قسمت های جدید این برنامه نیز خبری از این کاراکاتر بامزه نبود.

CHN که اولین بار این خبر را پوشش داد به نقل از مسئولین صداوسیما نوشته است که «این کاراکتر بدآموزی رفتاری داشته و به این دلیل این شخصیت محبوب از کلاه قرمزی کنار گذاشته شده است»

محبوبیت این کاراکتر به حدی رسید که در ایام پخش این مجموعه توانست خیلی زود سر از جلد مجلات مختلف در بیاورد و در کنار شخصیت‌های «ببعی» و «پسر عمه زا» {و البته «فامیل دور» ایجوری} از محبوب‌ترین عروسک‌های این مجموعه قلمداد شود.

این بازار آشفته در سینما و تلویزیون مربوط به دیروز و امروز نیست و طی سالهای اخیر هنرمندان و صاحب اثران از این اتفاقات عجیب زیاد به چشم دیده اند. .

حذف بخش های بسیاری از برنامه طنز «مرد هزار چهره» و یا حتی سانسور و قطع هنگام پخش سریال «نون و ریحون» از این دست هستند یا فیلم هایی مانند گشت ارشاد و زندگی خصوصی که از روی پرده ها به زیر کشیده شدند. یا مثلاً در بازپخش «دلشدگان» اثر به یادماندنی علی حاتمی در تلویزیون، تمامی سکانس ها سانسور میشوند، اما چند روز بعد سکانسی به مدت یک دقیقه، از ویولون زنی مردی یهودی اما ضد صهیونیسم به نمایش گذاشته میشود.
این خبر هنوز از سوی تلویزیون تایید یا تکذیب نشده است، هر چند با توجه به سابقه این سازمان ، دلیلی هم برای نشان دادن واکنش وجود ندارد، چرا که تا به امروز عمده ی اخبار در مورد «ممنوع التصویری هنرمندان و شخصیت ها» در تلویزیون ، پس از وقفه ای طولانی تایید شده است.
کد مطلب: 4558
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *