۰
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵

وزیر اطلاعات: تمام هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با داعش در ایران دستگیر شده اند

در روز قدس سال گذشته توطئه عملیاتی انتحاری در راه‌پیمایی راهپیمایان مردم شیراز و زاهدان کشف و زیر ضربه رفت و نفرات آنها دستگیر شدند و بعضی از آنان به هلاکت رسیدند.
وزیر اطلاعات: تمام هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با داعش در ایران دستگیر شده اند
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: سرویس‌های اطلاعاتی غرب و طفیلی‌های آنها در منطقه تلاش می‌کنند امنیت ایران را به خطر بیاندازند اما همه خنثی شدند.

 وزیر اطلاعات طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن گرامیداشتن ایام تاسیس وزارت اطلاعات و روز سربازان گمنام امام زمان به بخشی از عملکرد وزارت اطلاعات در یک ساله گذشته اشاره کرد و گفت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای جامعه تامین می‌کند نه بر جامعه. امنیت را برای عرصه فرهنگ تامین می‌کند نه بر فرهنگ، امنیت را برای فعالان اقتصادی تامین می‌کند نه بر فعالان اقتصاد، امنیت را برای حوزه، دانشگاه و عرصه هنر تامین می‌کند نه بر آنها.

وی افزود: چون در پرتو امنیت استعدادها شکوفا می‌شود، نوآوری‌ها، نوپردازی‌ها، ابتکارها و خلاقیت‌ها جوانه می‌زند و کشور در مسیر رشد و بالندگی حرکت، اعتلا و ارتقا در تمام عرصه‌ها قدم برمی‌دارد که اگر دنبال فرهنگ عبودیت، فرهنگ دینی و فرهنگی ایمانی در جامعه هستیم قرآن به ما القا می‌کند که این فرهنگ در پرتو امنیت شکل می‌گیرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وقتی خداوند متعال از مردم شهری انتظار عبودیت دارد، ابتدا شکم آنها را سیر می‌کند، یعنی اقتصاد آنان را فعال می‌کند و سپس امنیت آنان را برقرار می‌کند، اظهار داشت: فرهنگ ایمانی در یک فضای آرامش در یک فضای همراه با امنیت، نشاط و شادکامی رشد پیدا می‌کند چرا که انسان‌ها در چنین فضایی بهترین را انتخاب می‌کنند و چه انتخابی بهتر از انتخاب ایمانی است که خداوند متعال وقتی اراده می‌کند که در جامعه اسلامی ایمان افزایش پیدا کند به جامعه و آحاد جامعه اسلامی آرامش را می‌دهد.

علوی گفت: وزارت اطلاعات برای آنکه فرهنگ ایمانی در جامعه پررنگ‌تر شود، بستر را در آرامش جامعه می‌بیند، در امنیت و شادابی و نشاط جامعه می‌بیند و از همه مهم‌تر در حفظ کرامت آحاد و افراد جامعه می‌بیند و لذا در تعامل با افراد جامعه خود را موظف می‌داند که کرامت انسان‌ها را حفظ کند که سرمایه خدادادی آنهاست که وقتی انسان‌ها کرامت‌شان حفظ شود به سراغ ناهنجاری‌ها و ساختارشکنی‌ها نمی‌روند و وزارت اطلاعات بر این مبنا از اینکه خدای نکرده دل بی‌گناهی شکسته شود به جد از آن پرهیز دارد.

وی با اشاره به بخش رسیدگی به شکایات مردمی در ساختار وزارت اطلاعات اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان در چارچوب آموزه‌های اسلامی کار خود را دنبال می‌کنند که در این راستا هر یک از شهروندان احساس کنند به نوعی حق‌شان ضایع شده بخش رسیدگی به شکایات در وزارت، شکایت آنان را به دقت بررسی می‌کند و اگر با خطای عزیزی از همکاران حقی ضایع شود، خود را شرعا موظف می‌داند که آن حق را ایفا کند و به کسی که حقش ضایع شده بازپرداخت کند.

به گفته وزیر اطلاعات بچه‌های وزارت حواس‌شان جمع است که حقی را در این زمینه ضایع نکنند و با کسانی که از عنوان وزارت اطلاعات سوءاستفاده کرده‌اند، تحکم و زورگویی کرده‌اند، اخاذی کرده‌اند به شدت برخورد کرده‌ایم و در این بین ممکن است مردم مطلع نباشند که اینها هیچ نسبتی با وزارت اطلاعات ندارند و تنها از عنوان وزارت اطلاعات سوءاستفاده می‌کنند که در این زمینه از همه عزیزان و ملت ایران استدعا می‌کنیم که به ستاد خبری وزارت اطلاعات اطلاع دهند تا این موارد مورد بررسی قرار گیرد تا با چنین افرادی که از عنوان وزارت اطلاعات سوءاستفاده می‌کنند برخورد شود و از حیثیت سربازان گمنام امام زمان دفاع و صیانت شود.

علوی وزارت اطلاعات را یک وزارت مردم‌محور دانست و افزود: همانطور که امام راحل در سال‌های آغازین انقلاب اطلاعات را به عنوان اطلاعات ۳۶ میلیونی مطرح کردند امروز اطلاعات به جهت تحقق اطلاعات ۸۰ میلیونی حرکت می‌کند و با عنوان یک آرمان در جهت تحقق آن تلاش می‌کنند که وقتی اطلاعات مردم محور شود خیلی از مسائل و امنیت با صرف هزینه کمتر برای جامعه تامین می‌شود.

«وقتی در جایی، افراد آن محیط در تامین امنیت با سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه شوند امنیت با هزینه کمتری تامین می‌شود. وقتی در دانشگاه استاد، دانشجو، مدیریت دانشگاه، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه با نیروهای امنیتی در تامین امنیت و حفظ آرامش همراهی می‌کند، امنیت با هزینه کمتری تامین می‌شود. در مقطعی مانند ۱۶ آذر در تمام دانشگاه‌های کشور مراسم برگزار می‌شود اما نه خیابانی بسته می‌شود، نه لاستیکی آتش می‌گیرد و نه شیشه‌ای شکسته می‌شود.»

وی با بیان این مطلب که وزارت اطلاعات برابر رهنمودهای مقام معظم رهبری وظیفه خود را در حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی مطابق با فرمایشات ایشان در مشهد مقدس مطرح کردند می‌داند، اظهار داشت: وزارت اطلاعت مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان یک رسالت با تمام توان در جهت مقابله با مفاسد اقتصادی دنبال می‌کند که تاکنون هزارها هکتار زمین‌های بیت‌الملل که توسط افراد سودجو تصرف غیرقانونی شده توسط سربازان گمنام امام مان شناسایی و به بیت‌المال مسترد شده است.

علوی به شعار سال اشاره کرد و افزود: براین اساس وزارت اطلاعات رسالت خود را در این می‌بیند که هم‌سوی با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در جهت پررنگ شدن وحدت ملی و جریان مهر و محبت میان آحاد ملت و در جهت حاکمیت اخلاق و ارزش‌های اخلاقی در جامعه قدم بردارد و تلاش کند.

«وزارت اطلاعات تلاش می‌کند با تحلیل‌هایی که نسبت به قضایا دارد، با اطلاعات گسترده‌ای که کسب می‌کند، با نظرسنجی‌های علمی که انجام می‌دهد بحران‌ها و چالش‌های پیش رو را پیش‌بینی کند و به موقع به مسئولین کشوری اطلاع دهد و همچنین راهکارهای پیشگیری از وقوع آنها را ارائه کند و در صورت وقوع راهکارهای مدیریت چالش‌ها و بحران‌ها را پیش‌بینی کند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه‌های صورت گرفته توسط دشمنان انقلاب در ایران اشاره کرد و با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن امنیت کشور به کار گرفته‌اند اظهار داشت: تمام تلاش‌های سرویس‌هایشان و در رأس آن آمریکا و اسرائیل و همچنین برخی از سرویس‌های کشورهای منطقه به صورت طفیلی‌، تمام تلاش‌شان را می‌کنند که در یک جای جمهوری اسلامی ایران این امنیت مثال‌زدنی کشور را به چالش بکشند و صدای انفجاری از جمهوری اسلامی هم شنیده شود همانطور که در کشورهای پیرامونی‌مان بوی انفجار باروت و رنگ خون همه مردم آنجا را آزار می‌دهد.

علوی اضافه کرد: وزارت اطلاعات با همکاری سپاه پاسداران قهرمان و ارتش دلاور و نیروی انتظامی تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و هر جا نیت صدمه زدن به امنیت جمهوری اسلامی داشته‌اند، در پنجه قدرتمند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از جمله سربازان گمنام امام زمان گرفتار شدند.

به گفته وزیر اطلاعات، با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی و قضایی و با اشراف فراگیر اطلاعاتی، دشمن در چنگ جمهوری اسلامی است و هرجا که دشمنان به سمت توطئه‌ای رفته‌اند تحت اشراف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

وزیر اطلاعات با بیان این مطلب که اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان نقطه کور ندارد و همه جا دشمن تحت اشراف اطلاعاتی فرزندان ملت است، تصریح کرد: روزی نیست که توطئه‌ای از سوی دشمن توسط سربازان گمنام امام زمان کشف نشود و زیر ضربه نرود؛ از سال گذشته از همین زمان و از همین مکان تاکنون دهها توطئه خنثی و تروریست‌ها به کیفر جنایات خود رسیدند.

«در روز قدس سال گذشته توطئه عملیاتی انتحاری در راه‌پیمایی راهپیمایان مردم شیراز و زاهدان کشف و زیر ضربه رفت و نفرات آنها دستگیر شدند و بعضی از آنان به هلاکت رسیدند. یک گروهک تروریستی در زاهدان یک شمشیرباز بین‌المللی را به گروگان گرفته بودند. با برنامه‌های اطلاعاتی هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان این گروه شناسایی و زیر ضربه رفتند و شمشیرباز آزاد شد و در تخلیه اطلاعاتی مشخص شد که این گروهک تروریستی برنامه چندین عملیات انتحاری را در مشهد مقدس در برنامه‌شان داشتند که تمام تجهیزات و مواد منفجره آنها کشف و ضبط و توطئه آنها در نطفه خفه شد.»

علوی با بیان اینکه عبدالرئوف ریگی و دامادش به هلاکت رسید، گفت: تیمی که شهید ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری را به شهادت رسانده بودند با اشراف اطلاعاتی به سربازان گمنام امام زمان شناسایی و منهدم شدند.

وی همچنین گفت: عناصر تکفیری قصد مسموم کردن غذای یکی از هیئت‌های بزرگ تهران را داشتند که شناسایی و زیر ضربه قرار گرفتند و امکان دستیابی موفق در توطئه‌شان را نیافتند. عناصر تکفیری و تروریستی که برنامه سرقت مسلحانه در تهران و سپس انفجار بمب در قم و حرم حضرت معصومه را داشتند، شناسایی و زیر ضربه قرار گرفتند.

وزیر اطلاعات همچنین از شناسایی کامل هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با داعش یکی پس از دیگری خبر داد و گفت: امکانات و اطلاعات آنان ضبط شد، نفراتشان زیر ضربه قرار گرفتند و با وجود تمام مساعدت و حمایت‌های صورت گرفته از داعش توسط سرویس‌های جاسوسی هنوز نتوانسته‌اند گوشه‌ای از جمهوری اسلامی ایران را به ناامنی بکشند و موفقیتی کسب نکردند که این یک امر تصادفی نیست.

علوی اضافه کرد: چندین عملیات بر یک جریان ضدانقلابی و تروریستی در غرب کشور صورت گرفت و نفرات موثر آنان به هلاکت رسید. اخیرا سردسته گروهک تروریستی به عنوان انصارالفرقان در جنوب شرق کشور، زیر ضربه قرار گرفت و فردی به نام هشام عزیزی معروف به "ابوحفص" و نفرات زیادی که برای عملیات انتحاری آماده کرده بودند و اقدامات آنها در استان‌های مختلف شناسایی شدند و همه آنها زیر ضربه قرار گرفتند.

وی همچنین از انهدام یک گروهک تروریستی که چندین معلم و بسیجی در سیستان و بلوچستان را ترور کرده بودند خبرداد، افزود: از این تیم ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره کشف و شناسایی شد و امکان عملیات بمب‌گذاری از آنها گرفته شد.

وزیر اطلاعات گفت: همچنین تروریست‌هایی که در یک عملیات تروریستی ناجوانمردانه چادر خدماتی نیروی انتظامی را در حمیدیه خوزستان مورد هدف قرار داده بودند و ۳ تن از عزیزان را به شهادت رساندند و دو تن را زخمی کردند در مدت کمتر از ۱۰ روز شناسایی و دستگیر شدند و در اختیار قوه قضائیه قرار گرفتند. همچنین وزارت اطلاعات در آزادسازی سربازان عزیزی که گروگان گرفته شده بودند نقش اساسی را ایفا کرد و در شناسایی پیکر شهید دانایی‌فرد که یکی از این سربازان بود در انتقال پیکر آن شهید به کشور اقدامات موثری انجام داد.

علوی با اشاره به عملیات آزاد‌سازی دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که وزارت اطلاعات با اشراف فراگیر خود تمام حرکات دشمن را زیر نظر دارد و هرجا که دشمن قصد توطئه داشته باشد، «باز شکاری» وزارت اطلاعات بر آنها فرود آمده و آنها را در چنگال قدرتمند خود می‌گیرد و امکان هر توطئه‌ای را از آنها سلب می‌کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این خدمات موجب خشنودی قلب آقا امام زمان، مقام معظم رهبری و خدمتگزاران به کشور را شاد کند و بستر را برای ظهور امام زمان فراهم کند.

به گزارش تسنیم، علوی در بخش ابتدایی سخنان خود نیز یکی از فلسفه‌های تشکیل حکومت و نظام سیاسی اسلام را تامین امنیت دانست و گفت: یکی از رسالت‌های حکومت در نظام اسلامی تامین امنیت برای جامعه است و بر حسب روایات امام زمان یکی از هدایایی که امام زمان به جامعه می‌دهد و به ارمغان می‌آورد، امنیت است.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات همواره خود را متعهد دانسته و می‌داند که امنیت در جامعه را در پرتو احکام شرع، اسلام و رعایت ارزش‌های اخلاقی و رعایت قانون جمهوری اسلامی ایران تامین کند و کارکنان وزارت اطلاعات براین اساس رسالت خود را در جامعه انجام می‌دهد.

وی همچنین راهبرد وزارت اطاعات را برگرفته از احکام خدا دانست و گفت: جذب حداکثری و دفع حداقلی از سیاست‌‌های وزارت است و ما به دنبال امنیتی هستیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مردم آن امنیت را احساس و لمس کنند و آن امنیت همراه با نشاط و شادابی باشد.
کد مطلب: 45704
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *