۰
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

احمد توکلی به 6ماه حبس تعزیری محکوم شد

تعلیق 2 ساله در اجرای حکم به دلیل سوابق وی
توکلی به دلیل شکایت دادستان تهران و همچنین تهمت و افترا علیه دولت سابق از طریق سایت الف و پیام‌های توهین آمیز کاربران به دولت قبلی به دادگاه کیفری احضار شد.
احمد توکلی به 6ماه حبس تعزیری محکوم شد
حکم مدیرمسئول سایت «الف» از سوی دادگاه مطبوعات صادر شد.

احمد توکلی گفت: در خصوص توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس قوه قضائیه فعلی و قضات مجرم شناخته شدم و بر اساس همین تشخیص شش ماه حبس تعزیری محکوم شدم که با توجه به سوابقم به مدت دو سال این حکم تعلیق شده است.

احمد توکلی نماینده مردم تهران و مدیر سایت "الف" اظهار داشت: حکم دادگاه به صورت رسمی فردا به بنده ابلاغ خواهد شد، ولی از محتوی آن مطلع هستم.

وی افزود: از سه اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف حقیقت به منظور تشویش اذهان عمومی و توهین به مجلس شورای اسلامی مبرا شدم.

توکلی اضافه کرد: در خصوص توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس قوه قضائیه فعلی و قضات مجرم شناخته شدم و بر اساس همین تشخیص شش ماه حبس تعزیری محکوم شدم که با توجه به سوابقم به مدت دو سال این حکم تعلیق شده است و در صورت تکرار کار مشابه اجرا می شود وگرنه منتفی است.

نماینده مردم تهران گفت: البته به هیچ وجه بخاطر کارهایی که بنده انجام داده‌ام محکوم نشده‌ام و این حکم بر اساس انتشار اظهار نظرهای مردم و قضاوتی که نسبت به دستگاه‌ها و اشخاص دارند، است.

وی ادامه داد: در واقع در دفاع از آزادی انتشار اظهار نظر مردم بنده محکوم شده‌ام و به این دفاع خود ادامه می‌دهم.

توکلی اظهار داشت: فکر می‌کنم شرط مبارزه با فساد همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مهم ترین موضوع کشور است، این است ما باید آزادی اظهار نظر مردم را حمایت کنیم.

این نماینده مجلس گفت: البته دادگاه وظیفه قانونی خود را انجام داده است گرچه بنده رای آن را قبول ندارم به محض ابلاغ حکم در مهلت مقرر قانونی به آن اعتراض خواهم کرد پرونده پس از تجدید نظر به دیوان عالی کشور خواهد رفت.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 45788
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *