۰
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۷

تشکیل دو معاونت جدید در دادگستری‌ها/ هشدار به هزار صرافی غیرمجاز

معاون اول قوه قضائیه مهمترین برنامه های هفته قوه قضائیه را ضمن اعلام خبر تشکیل دو معاونت جدید فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم تشریح کرد.
تشکیل دو معاونت جدید در دادگستری‌ها/ هشدار به هزار صرافی غیرمجاز
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری هفته قوه قضائیه با گرامیداشت مقام شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی، این شهید بزرگ را معمار قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: این هفته فرصت خوبی است تا مردم با خدمات دستگاه قضا آشنا شده و قوه قضائیه هم نقاط ضعف و قوت خود را ببیند.

سخنگوی قوه قضائیه ابتدا برنامه های رئیس قوه قضائیه در این هفته را تشریح کرد.

برنامه های رئیس قوه قضائیه در این هفته:

۱-یکم تیرماه گفتگو با مردم از رسانه ملی

۲- برگزاری همایش دستگاه قضایی با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس با هدف ارائه انتظارات، خواسته ها و انتقادات از سوی دستگاههای دولتی و قانونگذار

۳-ارائه گزارش عملکرد یکساله از تمام بخش های قوه قضائیه به مقام معظم رهبری

سخنگوی دستگاه قضا همچنین از حضور سرزده مسئولان قضایی به بخشهای قوه قضائیه خبر داد و گفت: معاون اول قوه قضائیه و تمامی روسای دادگستری های کل کشور در نمازجمعه های این هفته با مردم سخن می گویند.

همچنین مسئولان قضایی با هدف تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار انقلاب در حرم مطهر حضور خواهند یافت.

وی همچنین به نخستین سالگرد رحلت آیت الله محمدی گیلانی اشاره کرد و گفت: از این فقیه وارسته و قاضی شجاع در این هفته تجلیل شده و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران هم از برنامه های هفته قوه قضائیه است.

وصول ۴ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی توسط ثبت اسناد در سال گذشته

معاون اول قوه قضائیه در ادامه این نشست بخشی از دستاوردها و فعالیت های قوه قضائیه را اعلام کرد و گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت مدعی العموم مهمترین اقدام دستگاه قضا در سال گذشته بوده است که می توان به حمایت بیشتر از سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی همانند رسیدگی به معوقات بانکی اشاره کرد. به عنوان مثال توانستیم ۵۷۵ نفر در لیست معوقات بزرگ بانکی را با همین حمایت ها به ۲۱۷ نفر کاهش دهیم و سازمان ثبت اسناد هم توانسته است ۴ هزار میلیارد تومان از این معوقات را وصول کند.

هشدار قوه قضائیه به موسسات اعتباری بدون مجوز

محسنی اژه ای با اعلام اینکه در کشور ۳۱ بانک دولتی و خصوصی داریم اعلام کرد: از میان ۹ موسسه اعتباری، ۳ موسسه دارای مجوز، ۳ موسسه در حال دریافت مجوز و ۳ موسسه هم مجوز ندارند و در میان شرکت های تعاونی اعتباری ۱۴۵ شرکت با مجوز و ۵۹ شرکت بدون مجوز هستند که اگر اقدام نکنند یا تعلیق و یا با آنها برخورد می شود.

شناسایی هزار صرافی بدون مجوز در کشور

سخنگوی دستگاه قضا با اعلام اینکه ۳۳ شرکت لیزینگ دارای مجوز در کشور داریم، گفت: ۷۴ شرکت در حال دریافت مجوز و ۳۳ شرکت دیگر مجوز ندارند. در این آمارها اعلام شده است که متاسفانه از هزار و ۶۰۰ صرافی کشور تنها ۴۲۸ صرافی مجوز دارند و هزار صرافی بدون مجوز هستند که باید زیر بلیت قانون بیایند که این از مهمترین اهداف ما است.

صدور ۴۴ هزار سند مالکیت برای زمین های دولت

محسنی اژه ای با اعلام برخی آمارهای سال گذشته گفت: توانستیم ۴۳ هزار هکتار از زمین های تصرفی را رفع تصرف کرده و در اختیار دولت قرار دهیم و ۴۴ هزار سند مالکیت هم برای دولت صادر کنیم.

در ادامه این نشست اعلام شد سازمان ثبت اسناد در سال گذشته ۵۷ میلیون خدمت ارائه کرده که ۸۵ درصد آنها الکترونیکی بوده و ۱۶ میلیون سند صادر شده که ۷۶ درصد آنها در کمتر از یک روز صادر شده است.

اعلام خدمات معاونت آموزش قوه قضائیه

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فعالیت خوب معاونت آموزش در دستگاه قضا گفت: پس از اجرای قانون مجازات اسلامی در سال ۹۲ و اجرای آئین دادرسی کیفری در تیرماه سال جاری معاونت منابع انسانی توانسته است برای بروز کردن اطلاعات قضات و کارکنان ۴۷ هزار نفر ساعت آموزش ارائه کند و در قانون جدید ضابطان قضایی هم ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر ساعت آموزش برای کل کارکنان و کارمندان و قضات و شوراها ارائه شده است.

دستگیری تعدادی از شاهدان دروغگو و کارچاق کن ها

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اهمیت سلامت اداری از تشکیل ۴۰ واحد ستاد خبری و همچنین رد صلاحیت قضات فاسد و برخورد شدید باکارمندان متخلف در قوه قضائیه خبر داد و گفت: تعدادی از شاهدان دروغگو شناسایی و دستگیر شده و دلالها و کارچاق کن ها هم شناسایی و دستگیر شده اند که این نظارت ها همچنان ادامه دارد.

فعالیت مرکز توسعه ارتباطات مردمی بخشی از گزارش عملکرد معاون اول دستگاه قضا بود که به گفته این مرکز توانسته است با ارتباط مردمی و ارائه مشورت ۲ میلیون و ۸۸ هزار خدمت ارائه کند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار عدد از آنها از طریق سایت بوده است.

تشکیل دو معاونت جدید در دادگستری های کشور

معاون اول قوه قضائیه تشکیل معاونت پشگیری از وقوع جرم و تشکیل معاونت فرهنگی در تمام دادگستری های کشور را از مهمترین اقدامات دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود بودجه ناچار شدیم صرفه جویی کنیم و بودجه این دو معاونت مهم را افزایش دهیم.
کد مطلب: 45920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *