۰
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

روایتی جدید از تعطیلی مسکن مهر

عضو سابق شورای عالی مسکن با بیان این‌که بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد مسکن مهر عملاً تعطیل شده است، گفت: این که عنوان می شود در دولت یازدهم بیش از ۴۲۵ هزار واحد مسکن افتتاح شده است تمام واقعیت نیست.
روایتی جدید از تعطیلی مسکن مهر
افشین پروین پور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: متاسفانه در خصوص روند پیگیری مسکن باید گفت که روند اجرایی این طرح در دولت یازدهم متوقف شده است. این که عنوان می شود در دولت یازدهم بیش از ۴۲۵ هزار واحد مسکن افتتاح شده است تمام واقعیت نیست.

وی ادامه داد: بر مبنای آمارهایی که دولت یازدهم در ابتدای تحویل مسکن مهر اعلام کرد بیش از ۳۵۰ هزار واحد در مرحله اتمام نازک کاری از دولت دهم تحویل گرفته است. این یعنی این‌که دولت یازدهم تنها حدود ۷۵ هزار واحد به این آمار افزوده است و ۳۵۰ هزار واحد از ۴۲۵ هزار واحدی که اعلام می شود در دولت دهم در مرحله اتمام نازک کاری تحویل شده است.

وی با بیان این‌که در حقیقت عملکرد دولت یازدهم سالانه کمتر از ۳۵ هزار واحد در مسکن مهر بوده است ، افزود: در دو سالی که مسکن مهر وارد فاز تحویل واحد شد سالانه بیش از ۵۰۰ هزار واحد به مردم تحویل شده است. در خصوص روند فروش اقساطی و فرآیند تحویل نیز از سالی ۵۰۰ هزار به سالی ۲۰۰ هزار واحد تنزل داشته که در این زمینه هم کاهش ۶۰ درصدی مشاهده می شود.

کارشناس مسکن در پاسخ به این پرسش که عامل اصلی کُند شدن روند تکمیل مسکن مهر چیست گفت: این مسئله چند عامل اساسی دارد. عامل اول عدم جدیت وزیر در خصوص پیگیری مسکن مهر است. عامل دوم عدم هماهنگی بین بخش های مختلف دولت و عدم هماهنگی بین معاونت های مختلف وزارت راه و شهرسازی است. اما مهمترین عامل در این خصوص انحراف در منابع مسکن مهر است.

پروین‌پور افزود: متاسفانه دولت به جای اینکه پول مسکن مهر را در روند اتمام مسکن مهر هزینه کند در جاهای دیگر مانند وام خرید پروژه‌های زیر ساختی هزینه می کند. از سوی دیگر تخصیص منابع مالی به مسکن مهر، از ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان به ۸۰ میلیارد تومان در دولت یازدهم رسیده است. این یعنی اینکه نزدیک به ۹۰ درصد کاهش منابع داشته است. بنابراین وقتی پول نیست نباید انتظار داشت که پروژه هم ادامه داشته باشد. آنچه که تصاویر و بازدید های میدانی به ما نشان می‌دهد عملا تعطیلی مسکن مهر است.


کد مطلب: 45931
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *