۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۲

140 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید ۷ داروی استراتژیک جدید

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی گفت: با تولید ۷ داروی استراتژیک جدید که تاکنون در انحصار رژیم صهیونیستی و اسکتبار جهانی بود ۱۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نصیب کشور شد.
سعید مرتضوی در گردهمایی تأمین اجتماعی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس و کارگران برگزار شد، اظهار داشت: امروز در آخرین روز هفته تأمین اجتماعی، مراسم تقدیر از افتخارآفرینانی را داریم که تا لبیک به پیام به رهبر فرزانه انقلاب در سال حمایت تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی با برنامه‌ریزی و همتی جهادگونه در جهت افتخارآفرینی در عرصه تولیدات داخلی دارو در جهان درخشیدند و با کشف فرآورده‌های علمی جدید موفق شدند ۷ داروی جدید را که تاکنون در انحصار رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بود به تولید برسانند.

وی ادامه داد: در عرصه تولید اینگونه داروهای استراتژیک که در جهت درمانی بیماری‌های صعب‌العلاج به کار می‌رود، برگ افتخار زرین دیگری در تاریخ میهن اسلامی‌مان به ثبت رساند.

مرتضوی افزود:‌ این کشف جدید کشور ما را از ورود این نوع داروهای استراتژیک بی‌نیاز کرده است لذا دانشمندان و داروسازان صندوق تأمین اجتماعی که در این مراسم از آنان تقدیر می‌شود مستحق بالاترین درودها هستند.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی بیان داشت: این داروها براساس استاندارد دارویی بین‌المللی تولید شده‌اند و شرکت تحقیقاتی مهندسی توفیق دارو از معدود تولیدکنندگان این دارو در جهان به شمار می‌رود و تنها تولیدکننده این دارو در خاورمیانه محسوب می‌شود.

مرتضوی یادآور شد: کاربرد این داروها و مصارف آنها در مواردی از قبیل داروی کمکی در بیهوشی عمومی، ضد درد، داروی کمکی در بی‌حسی موضعی، ایجاد بی‌دردی پس از عمل جراحی با تجویز داخل نخاعی، هرومون درمانی سرطان سینه و پروستات و درمان بیماری ام‌اس است.

وی تأکید کرد: نخبگان کشورمان با تولید این داروها توانستند علاوه بر خارج کردن تولید این داروها از انحصار رژیم صهیونیستی در حدود ۱۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشورمان به ارمغان آورد.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی افزود: تحریم‌های استکبار جهانی یک فرصت و انگیزه ویژه‌ای برای دانشمندان و محققان میهن اسلامی‌مان فراهم کرد و شرکت توفیق دارو با کشف و تولید این ۷ داروی استراتژیک تولید و دستیابی به دانش ساخت ۱۳ داروی استراتژیک داروی دیگر را در دستور کار خود دارد که امید است تا پایان سال جاری موفق به تولید و دستیابی به دانش ساخت تمام این داروها شویم.

مرتضوی گفت: شرکت داروپخش یکی دیگر از شرکت‌های متعلق به صندوق تأمین اجتماعی نیز مسئولیت ساخت ماده اولیه ۱۵ داروی استراتژیک و ضد سرطان را که تا به حال در انحصار استکبار و رژیم صهیونیستی بوده برعهده گرفته و به توفقیاتی نیز دست یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس در پایان این مراسم از ۲۳ نفر از محققین و دانشمندان داروساز که در امر پژوهش و ساخت این ۷ قلم دارو نقش اساسی ایفا کرده‌اند با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آورد.

کد مطلب: 473
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *