۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۸

وزیر امور خارجه بروندی از ترور دانشمندان ایرانی ابراز تاسف کرد

وزیر امور خارجه بروندی با ابراز تاسف از ترور دانشمندان ایرانی گفت: به شدت این جنایات را محکوم می کنیم زیرا قصد عاملان این ترورها جلوگیری از پیشرفت ملت ها بوده است.
 آگوستین استانز وزیر امور خارجه بروندی در جلسه نوبت عصر اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران گفت: کشور بروندی به خاطر سوء قصدهایی که به دانشممندان ایران احمدی روشن، شهریاری ، علیمحمدی و رضایی نژاد صورت گرفته متاسف است و با شدت این جنایات را محکوم می کند.

وی تاکید کرد: قصد عاملان این ترورها جلوگیری از پیشرفت ملت ایران بوده است.

وزیر خارجه بروندی در ادامه با اشاره به تلاش های این کشور برای بازگشت صلح به سومالی ، ساحل عاج و هائیتی گفت: کارشناسان نظامی بروندی از سوی سازمان ملل به سوریه فرستاده شده اند.

وی افزود: راه حل های سیاسی برای حل بحران سوریه پاسخگو است.

آگوستین استانز در خصوص مسئله فلسطین گفت: ملت فلسطین باید حقوق مشروع خود را به دست آورند و دولت اسرائیل باید به مذاکرات باز گردد چون این نزاع سالهاست که به طول انجامیده است.

وزیر امور خارجه بروندی در خصوص مدیریت مشترک جهانی گفت: با بررسی اوضاع جهان متوجه می شویم دنیا مدت زیادی است که از تعادل در روابط بین الملل محروم بوده و قدرت های بزرگ درباره دیگران تصمیم می گیرند.

وی تاکید کرد: جنبش عدم تعهد باید نقش خود را در دنیا بازیابی کند و جنبش باید نهادی قوی تشکیل داده تا نزاع ها را حل و فصل کند. 

بروندی کشوری کوچک در آفریقای مرکزی است.

کد مطلب: 4991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *