۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۱
احمدي‌نژاد:

كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به ميزان همراهي مي‌توانند از ظرفيت‌ جنبش استفاده كنند

رييس‌جمهور تاكيد كرد: كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به ميزاني كه در كنار يكديگر با همدلي و همراهي در جهت رفع مشكلات مشاركت داشته باشند، مي‌توانند از ظرفيت‌هاي اين جنبش در مسير رشد، پيشرفت و انجام اقدامات تأثير گذار استفاده كند.
محمود احمدي‌نژاد بعداز ظهر امروز (جمعه ) در حاشيه آخرين روز از شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ديدار "بابورا باتاراي" نخست‌وزير نپال با بيان اينكه در شرايطي كه عده‌اي مي‌خواهند هيمنه خود را در جهان گسترش دهند، كشورهاي مستقل نيازمند محلي براي تمركز توان و انرژي خود هستند، گفت: جنبش عدم تعهد فرصت و ظرفيت بسيار مناسبي براي دستيابي به اين هدف است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه ايران و نپال در يك جبهه قرار داشته و تحت تأثير عوامل واحدي هستند، اظهار داشت: قدرت‌هاي سلطه‌گر هرگز خواهان اقتدار و پيشرفت ملت‌ها نيستند و به همين دليل همواره با اين موضوع مخالفت مي‌كنند، مگر اينكه كشوري بخواهد استقلال خود را از دست داده و تحت نظر آنها باشد.

احمدي‌نژاد با اشاره به آمادگي جمهوري اسلامي ايران جهت ارتقاء و گسترش روابط همه جانبه با نپال افزود: مسئولان دو كشور بايد با برقراري ارتباط بيشتر با يكديگر در خصوص چگونگي گسترش مناسبات همه‌جانبه برنامه‌ريزي كرده و آن را مورد بررسي قرار دهند.

رييس‌جمهور همچنين گسترش مبادلات تجاري را در بالا بردن روابط ميان دو كشور داراي اهميت دانست و گفت: مي‌توان نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي جهت آشنا شدن بيشتر مردم دو كشور با فرهنگ‌ها را در ايران و نپال داير كرد.

بابورا باتاراي نخست وزير نپال نيز در اين ديدار با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: بايد همگان كمك كنند تا جنبش عدم تعهد ارزش و اعتبار بيشتري پيدا كند چرا كه امروز قدرت‌هاي بزرگ مي‌خواهند به طور يكجانبه به اقدامات خود اعتبار و ارزش دهند.

وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با توجه به سابقه فرهنگ و تمدن خود مي‌تواند نقش بسزايي را در گرد هم آوردن كشورهاي عضو براي مقابله با نظام سلطه ايفا كند.

نخست وزير نپال همچنين با اشاره به روابط رو به گسترش ايران و نپال خواستار ارتقاء سطح روابط و مناسبات همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران شد.
کد مطلب: 5002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *