۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۹
قائم مقام وزیر خارجه شیلی:

مدیریت مشترک جهانی راه حل مبارزه مشکلات در عرصه بین‌المللی است

فرناندو اشمیت، قائم مقام وزیر امور خارجه شیلی در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در سخنانی با بیان اینکه ما مطمئن هستیم جنبش عدم تعهد تحت ریاست ایران در سال آینده قدم های مثبتی برمی دارد، گفت:‌ شیلی با حسن نیت در این اجلاس حضور پیدا کرده است.
وی گفت:‌ جنبش عدم تعهد بعد از سازمان ملل فعال ترین سازمان بین‌المللی است و شیلی همواره نسبت به اصول و اهداف این جنبش پایبندی نشان داده است.

اشمیت خاطر نشان کرد:‌ جنبش عدم تعهد باید خود را برای مواجه به چالش های جدید آماده کند ما کاملا مصمم هستیم در عرصه بین‌المللی در مواجه با چالش های موجود به وظیفه خود عمل کنیم و معتقدیم مناقشات بین‌المللی قطعا نیازمند راه حل های منطقی است.

قائم مقام وزیر امور خارجه شیلی با استقبال از شعار شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد خاطر نشان کرد:‌ این شعار یکی از شعارهای مدبرانه ای است که برای این جنبش انتخاب شده و اعتقاد داریم مدیریت مشترک جهانی یکی از راه حل ها برای مبارزه با نابرابری و مشکلات عرصه بین‌المللی است.

وی ادامه داد:‌ سازمان ملل باید به وظیفه خود در حل و فصل مشکلات بین‌المللی و منازعات عمل کند و به منشور این سازمان پایبند باشند. ارزش های انسانی از جمله حقوق بشر، دموکراسی، مردم‌سالاری، آزادی عقیده و تعیین حق سرنوشت از حقوق ملت ها است و سازمان ملل باید به آن توجه کند.

اشمیت تصریح کرد: ما حمایت خود را از خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی اعلام می‌کنیم و بر این باور هستیم که این موضوع باید در هر سازمان و ارگان بین‌المللی مطرح و پیگیری شود.

قائم مقام وزیر امور خارجه شیلی یادآور شد:‌ شیلی قصد دارد تا در جلسه آتی مجمع شورای امنیت سازمان ملل به عنوان عضو غیردائم کاندیدا شود بنابراین امیدواریم جنبش عدم تعهد از کاندیداتوری ما حمایت کند.

وی در پایان گفت:‌ ما از همه کشورهای عضو خواهش می کنیم بر سر پیش نویس نهایی به اجماع برسند، ما به عنوان کشور شیلی به دنبال اعلام موضع صریح خود در همه بندها نیستیم بلکه به دنبال اجماع هستیم.
کد مطلب: 5007
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *