۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲

ریاست جنبش عدم تعهد در لاهه به سفیر کشورمان تحویل داده شد

در جلسه‌ای که در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و با هدف تدوین بیانیه مشترک عدم تعهد و چین برای ارائه به نشست شورای اجرایی سازمان تشکیل شد، ریاست جنبش عدم تعهد در لاهه به ایران واگذار شد.
 در این نشست سفیر کوبا به عنوان هماهنگ کننده، ریاست را به کاظم غریب آبادی، سفیر کشورمان در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تحویل داد.

وی با تبریک به کشورمان به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد در تهران، ابراز امیدواری کرد که در دوره سه ساله ریاست ایران شاهد گسترش همکاری‌ها و نقش آفرینی بیشتر و موثرتر عدم تعهد در تحولات و مناسبات بین‌المللی باشیم.

پس از سخنان سفیر کوبا، سفیر و نماینده دایم کشورمان نیز ضمن قدردانی از زحمات سفیر کوبا در پیشبرد اهداف و برنامه‌های جنبش عدم تعهد در سازمان طی سه سال گذشته، بر سیاست کشورمان در دوره سه ساله ریاست بر این جنبش مبنی بر حفظ و تعمیق انسجام، همبستگی و وحدت در درون جنبش و ارتقای جایگاه آن تاکید کرد و خواستار همکاری و همفکری بیشتر کشورهای عضو این جنبش در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به منظور تاثیرگذاری در روندها و تحولات این سازمان شد.

در ادامه نیز برخی از سفرای کشورهای عضو عدم تعهد ضمن تبریک به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس تهران، برای سفیر کشورمان در دوره ریاست بر این جنبش در لاهه آرزوی موفقیت کردند.

هفتادمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قرار است در روزهای ۴ تا ۷ مهرماه در لاهه هلند برگزار شود.

در حال حاضر بیش از ۱۱۴ کشور از اعضای جنبش عدم تعهد، عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی هستند و از این تعداد نیز ۱۹ کشور عضو شورای اجرایی این سازمان می‌باشند که ۴۱ عضو دارد و مهمترین ارگان تصمیم گیر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی محسوب می‌شود.

به دلیل عضویت نداشتن کشور مصر در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، طی سه سال گذشته کوبا مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های جنبش عدم تعهد در این سازمان را برعهده داشته است.
کد مطلب: 6699
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *