۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۵
معاون وزیرخارجه سوریه:

طرح عراق برای ایجاد گروه تماس برای ما قابل قبول است

فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در حاشیه دیدارهای صورت گرفته در اجلاس غیر متعهدها در تهران درباره مذاکراتش با مقامات عراقی گفت: دیدار با آقای نوری المالکی بسیار مثبت بود. ما درباره روابط دو کشور و انتظارات از این نشست صحبت کردیم. البته ما از دیدگاه عراقی ها در این رابطه استقبال کردیم. همینطور ما از پیشنهاد ایرانیان نیز استقبال کرده ایم.
وی ادامه داد: ما می توانیم درباره این نشست بلافاصله کار خود و همکاری در این رابطه را شروع کنیم و روابط دو کشور را نیز تعمیق بخشیم. همچنین به دنبال راه حل مشکلی که عراق و سوریه با آن روبرو هستیم باشیم.

معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره توافق روی طرح پیشنهادی عراق گفت: قطعا همینطور است و ما هیچ اختلافی در این رابطه نداریم. البته اخضر ابراهیمی تاکنون هیچ طرحی نداده است ولی ما با وی در تماس هستیم و به وی گفته ایم که از ادامه طرح عنان به عنوان مبنای راه حل در سوریه حمایت می کنیم. همچنین از هر طرح دیگری که مثبت باشد استقبال می کنیم و در این راه حل شرکت خواهیم کرد.

فیصل مقداد تصریح کرد: طرح دولت من متوقف کردن خشونت ها به خصوص از طرف گروه های تروریست و مسلح و از سوی دیگر تلاش برای ایجاد آشتی ملی بین سوری هاست تا با همدیگر این کشور را بسازیم. ما هیچ راه دیگری نداریم.

وی درباره گفتگو با مخالفان دولت سوریه گفت: در واقع ما خیلی وقت پیش از مخالفان خواسته ایم تا سر میز گفتگو حاضر باشند، برخی حاضر شدند و برخی نشدند. اکنون از همه آنان می خواهیم که به پای میز گفتگو بیایند زیرا این مسئولیت ماست که درباره آینده سوریه صحبت کنیم. شکی نیست که برخی از کشورها به آنان فشار می آورند که در مذاکرات حاضر نشوند و انتظارات اشتباهی را برای آنان ایجاد می کنند و به همین علت است که آنان حاضر نمی شوند ولی باور ما این است که حقیقت موجود دیر یا زود آنان را مجبور به ورود به گفتگوها می کند ولی بهتر است که این اتفاق زودتر بیفتد. باید دور میز نشست گفتگو کرد و کشور را پیش برد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: طرح عراق برای ایجاد گروه تماس از میان کشورهای حاضر در این نشست برای ما قابل قبول است.
کد مطلب: 5009
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *