۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸

تایلند خواستار گسترش مبادلات تجاری با ایران شد

وزیر خارجه تایلند اعلام کرد در دیدار به وزیر امور خارجه ایران خواستار گسترش مبادلات تجاری کشورش با ایران شده و موافقت تهران برای خرید برنج از این کشور را جلب کرده است.
وزیر خارجه تایلند گفت ایران و تایلند توافق کردند تا مبادلات تجاری دو جانبه را در آینده ای نزدیک در قالب معاملات پایاپای گسترش دهند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی پاتایا میل، وزیر خارجه تایلند در حاشیه شانزدهمین نشست جنبش عدم تعهد که در تهران برگزار شد با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

با توجه به اینکه ایران در قلب منطقه خاور میانه واقع شده و بزرگترین بازار مصرف منطقه محسوب می شود، دو طرف توافق کردند تا مناسبات تجاری دوجانبه و فعالیت های گردشگری را گسترش دهند. تایلند از تولید کنندگان عمده مواد غذایی است و نقش مهمی در صادرات مواد غذایی جهان ایفا می کند.

قرار است تایلند و ایران حجم مبادلات تجاری خود را به خصوص در قالب معاملات پایاپای و مبادله برنج با نفت و گاز افزایش دهند.

وزیر خارجه تایلند همچنین گفت، مقامات ایرانی را مجاب کرده که برنج بیشتری از تایلند بخرند.

به گفته سوراپونگ ایران در گذشته سالانه حدود یک میلیون تن برنج از تایلند وارد می کرد، اما این واردات به صورت یک سال در میان بود.

سوراپونگ افزود، وزیر امور خارجه ایران با پیشنهاد مطرح شده در مورد خرید برنج موافقت کرد و قرار شد که سفارت تایلند در تهران هماهنگی های لازم را برای انجام معاملات تهاتری انجام دهد.

دو طرف همچنین توافق کردند که نهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تایلند به میزبانی تهران در آینده ای نزدیک برگزار شود.

به علاوه در این دیدار مقرر شد که دیدارهای متقابلی در سطح وزیر خارجه بین دو کشور انجام گیرد.

کد مطلب: 5083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *