۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۸
نادری منش اعلام کرد:

رضایت داوطلبان دکتری از نحوه اجرای آزمون نیمه متمرکز

حسین نادری‌ منش در جلسه شورای دانشگاه مازندران افزود: رویکرد وزارت علوم به آزمون نیمه متمرکز ضرورتی بود که از اصلاح فرآیند جذب دانشجوی دوره دکتری منشأ گرفته است. این نحوه پذیرش در راستای عدالت محوری و اصلاح فرآیندها صورت پذیرفته است.

وی افزود: آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری به منظور غربالگری ملی است. نحوه پذیرش و جذب دانشجوی دوره دکتری تا پیش از اجرای آزمون نیمه متمرکز مورد اعتراض متقاضیان بود.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به حمایت‌های ۱۰ سال گذشته مقام معظم رهبری از آموزش عالی و تحقیقات گفت: امروز شاهد آن هستیم که علم و دانش یکی از مایه‌های اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران شده است.

تحصیل ۲۵۰ هزار دانشجو در دانشگاههای مازندران

احمد احمدپور، رئیس دانشگاه مازندران در این نشست به حضور ۲۵۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل در ۱۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: جهت پیشبرد سیاست‌ های وزارت متبوع و مطابق با سند چشم‌انداز توسعه پایدار مازندران در افق ۱۴۰۴ و سایر اسناد فرادست از حمله نقشه جامع علمی کشور طرح آمایش آموزش عالی در طول یک سال گذشته تهیه و تدوین شد.

احمدپور از برنامه‌ریزی درخصوص مأموریت راهبردی آموزش عالی مازندران یاد کرد و افزود: طراحی و تعیین الگوی سهمی مشخص برای گروههای عمده تحصیلی هدف براساس آمارهای ارائه شده ذیل در گروه‌های آموزشی مختلف جهت رسیدن به وضع مطلوب براساس گروه‌های پنجگانه تعیین شده است.

اجرای صحیح طرح پزشک خانواده

مدیرکل بیمه خدمات درمانی مازندران گفت: این اداره کل با تمام توان در راستای اجرای طرح پزشک خانواده شهری فعالیت می کند.

یحیی صالح طبری با اعلام اینکه حدود ۵۳.۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش این اداره کل هستند افزود: این اداره کل به عنوان رئیس ستاد هماهنگی سازمانهای بیمه گر مجری طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع استان، تمام تلاش و توان خود را برای اجرای صحیح و هرچه بهتر این طرح معطوف کرده است.

وی علام کرد: سه هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران خاص استان از خدمات بیمه درمان این اداره کل بهره مند بوده و دو هزار و ۳۶۰ پزشک و موسسه تشخیصی و درمانی در استان طرف قرارداد با این اداره کل هستند.
کد مطلب: 5147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *