۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲

افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

تازه‌ترین پیش‌بینی واحد اطلاعات اكونوميست نشان می‌دهد که طی سال‌های آینده میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران افزایش خواهد داشت.
 واحد اطلاعات اكونوميست در گزارش ماه آگوست ۲۰۱۲ خود عنوان کرد که سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در ايران طي سال گذشته چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار بوده است كه اين شاخص در سال جاري به يك ميليارد و ۱۵۰ میلیون دلار خواهد رسید كه ۰.۲۴ درصد توليد ناخالص داخلي است.

اکونومیست می‌گوید که طي سال‌هاي آتي ورود سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در ايران افزایش خواهد داشت به‌طوري كه انتظار مي‌رود در سال آتي يك ميليارد و ۲۳۰ ميليون دلار سرمايه مستقيم خارجي وارد كشور شود که ۰.۲۳ درصد تولید ناخاص داخلی است.

اکونومیست انتظار دارد که در سال ۹۳ اندکی بر سرمایه‌گذاری خارجی ایران افزوده شده و این رقم به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار یا ۰.۲۲ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

به اعتقاد تحلیلگران اکونومیست، میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ یکسان و معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد بود و این در حالی است که سهم این سرمایه‌گذاری از تولید ناخالص داخلی به تریب ۰.۲۷ و ۰.۲۳ درصد خواهد بود.
کد مطلب: 5205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *