۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۵

عضو اخوان المسلمين اردن خواستار اجراي اصلاحات سياسي و کناره گيري دولت شد

عضو رهبری اخوان المسلمین اردن با اشاره به این که دولت این کشور نماینده اراده و خواست مردم این کشور نیست خواستار کناره گیری دولت و اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی در کشور شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم جمیل ابوبکر در گفتگویی با این شبکه درباره اتهامات این جماعت علیه دولت و متهم کردن آن به فساد و مسئولیت در وخامت اوضاع اقتصادی گفت: بدون شک شیوه تشکیل دولت ها چه قبل از بهار عربی و چه پس از آن هیچ تغییری نکرده است و ملت ها نماینده خواست و اراده مردم نیستند بلکه دولت ها تعیین می شوند و هیچ قدرت قانونی ندارند که بر اساس آن کار خود را انجام دهند.
وی افزود: دولت اردن از زمان روی کار آمدن خود مواضع سیاسی و اقتصادی درستی در پیش نگرفت و به افزایش قیمت فرآورده های نفتی پرداخت و این بار دوم است که این کار را انجام می دهد در نتیجه مردم اردن به شایستگی این دولت و توانایی آن برای اداره امور کشور ایمان ندارند و از مدت ها پیش درخواست های خود را برای برکناری دولت مطرح کرده اند زیرا این دولت از ابتدا هم دولتی مردمی نبود و برنامه آن نیز در چارچوب اصلاحات سیاسی قرار ندارد.
وی در ادامه در پاسخ به این که آیا با کناره گیری دولت بحران حل می شود یا این که مشکل بیش از این است گفت: برکناری دولت به تنهایی کافی نیست بلکه این اقدام یکی از اقداماتی است که باید در چارچوب اصلاحات سیاسی انجام شود. مردم اردن و گروه های مختلف در این کشور خواستار اصلاح نظام سیاسی اردن و در کنار آن اصلاح نظام اقتصادی هستند. تا وقتی اصلاحات سیاسی ریشه ای و واقعی انجام نشود و شرایط برای مشارکت واقعی مردم و اصلاح قانون اساسی و شفاف سازی اوضاع فراهم نشود امیدی به اجرای اصلاحات سیاسی نیست.
کد مطلب: 5269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *