۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۳
اخوان المسلین اردن موضع گیری کرد؛

تاکید بر تحریم انتخابات

جماعت اخوان المسلین اردن امروز شنبه اعلام کرد که موضع خود در تحریم انتخابات پارلمانی را تغییر نداده است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، جماعت اخوان المسلمین اردن امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخوان المسلمین با توجه به مسئولیت ملی بر موضع اعلام شده خود در تحریم همه مراحل انتخابات پارلمانی تأکید می‌کند زیرا کاملا معتقد است که مجلس آینده نیز همانند مجلس سابق خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: قانون فعلی انتخابات از سال ۱۹۹۳میلادی بر ملت اردن تحمیل شده و راه را به سوی فساد و غارت بیت المال و دور زدن قوه های مجریه و مقننه به نفع دولت در سایه ،کاملا باز کرده است.

اخوان المسلمین تاکید کرد: ملت اردن خود باید منبع قدرت باشد به گونه‌ای که قوه مقننه را بر اساس انتخابات دموکراتیک و همچنین دولت را بر اساس نتایج صندوق‌های رأی انتخاب کند.

بر اساس این بیانیه اخوان المسلمین خواستار تشکیل ائتلاف اکثریتی در پارلمان و تشکیل دولت از سوی این ائتلاف و به دنبال آن نظارت دولت بر همه سازمان‌های و نهادهای کشوری شد.

اخوان المسلمین نخست وزیر جدید انتصابی از سوی پادشاه را نیز دنباله‌رو رؤسای پیشین دانست و اعلام کرد: اعضای دولت مستعفی همچنان بر سر کار هستند و فقط نخست وزیر و تعداد معدودی از وزیران تغییر کرده‌اند و تحولی اساسی صورت نگرفته است.
کد مطلب: 10490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *