۰
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

بوکوحرام بیش از داعش آدم کشته

شاخص جهانی تروریسم می‌گوید گروه تروریستی بوکو حرام با کشتن ۶۶۴۴ تن در حملات تروریستی طی سال ۲۰۱۴ گوی سبقت را از گروه داعش ربوده است.
شاخص جهانی تروریسم می‌گوید گروه تروریستی بوکو حرام با کشتن ۶۶۴۴ تن در حملات تروریستی طی سال ۲۰۱۴ گوی سبقت را از گروه داعش ربوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه داعش که در سوریه و عراق مستقر است تنها طی هفته گذشته با حملات مرگباری در بغداد، بیروت و پاریس با فاصله اندکی و با ۶۰۷۳ کشته در حملات تروریستی پس از بوکوحرام قرار دارد.

در ماه مارس بوکوحرام با انتشار بیانیه‌ای با داعش اعلام بیعت کرد اما همچنان میزان همکاری بین این دو گروه نامشخص است. این دو گروه تروریستی باهم ۵۱ درصد تمام مرگ‌های ناشی از حملات تروریستی را طی سال گذشته باعث شده‌اند.

شاخص تروریسم جهانی گزارشی سالانه‌ای است که توسط موسسه صلح و اقتصاد مستقر در نیویورک منتشر می‌شود. این سازمان میزان مرگ‌های ناشی از حملات تروریستی را در سراسر جهان و به صورت سالانه بررسی می‌کند.

در این شاخص مرگ‌های تروریستی از کشتارها در میادین جنگ متمایز شده در غیر این صورت گروه داعش دستکم ۲۰۰۰۰ تن دیگر را طی سال ۲۰۱۴ در میادین جنگی کشته است.

گروه تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۰۲ در شمال شرق نیجریه ایجاد شد و همواره با ارائه خوانش غیر معمولی از اسلام به انجام حملات تروریستی در این کشور مبادرت می‌کند. این گروه در تلاش است تا دولت «اسلامی» در نیجریه ایجاد کند. این در حالی است که طی سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میزان مرگ‌های ناشی از حملات تروریستی در نیجریه به طرز فجیعی به میزان ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

شاخص جهانی تروریسم این افزایش را بزرگترین میزان پیشروی حملات تروریستی در هر کشوری توصیف کرده است.
کد مطلب: 53127
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *