۰
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳

رکودقیمت میوه در مشهد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد با اشاره به رکود قیمت میوه در ایام ماه محرم و صفر گفت: قیمت میوه از جمله سیب، پرتقال و نارنگی در چند روز اخیر تغییری نداشته است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد با اشاره به رکود قیمت میوه در ایام ماه محرم و صفر گفت: قیمت میوه از جمله سیب، پرتقال و نارنگی در چند روز اخیر تغییری نداشته است.

حسین مصدق با اشاره به رکود قیمت میوه در ایام ماه محرم و صفر در کشور به خبرنگار مهر گفت: با این وجود با قیمت ۲۵ تا ۳۰ درصدی گوجه فرنگی در مشهد رو به رو بودیم که در افزایش قیمت رکورد دار بوده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد ادامه داد: قیمت گوجه فرنگی بوته ای از کیلویی دو هزار تومان در روز پنجشنبه، اکنون به سه هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای نیز از کیلویی سه هزار و ۵۰۰ تومان در روز پنجشنبه امروز به کیلویی پنج هزار تومان رسید.

وی در خصوص قیمت میوه ها در بازار میوه و تره بار مشهد نیز گفت: در چند روز اخیر با افزایش نرخ میوه مواجه نبودیم و در حال حاضر قیمت نارنگی در بازارهای میوه و تره بار از هزار و ۵۰۰ تومان تا سه هزار تومان، پرتقال جنوبی سه الی چهار هزار تومان و سیب نیز از هزار و ۵۰۰ تومان تا سه هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به نوع کیفیت میوه ها در بازار وجود دارد.

مصدق با بیان اینکه میوه فروشی های سطح شهر مجاز هستند تا قیمت میوه های خود را ۳۵ درصد بیشتر از میدان های میوه و تره بار بفروشند، گفت: متاسفانه در کشور و در بحث میوه خالص فروشی وجود ندارد چرا که مغازه دار بخشی از افزایش قیمت خود را باید در خصوص وزن سبدهای چوبی یا پلاستیکی و یا کارتن های میوه پرداخت کند همچنین میوه ها از لحاظ کیفیت به درستی درجه بندی نمی شوند و گاهی مشاهده می شود که میوه های درجه دو و سه در میان میوه های درجه یک نیز به فروش می رسد.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۵ درصد مجاز به افزایش قیمت میوه توسط میوه فروشان سطح شهر سود باقی مانده برای آن ها ۱۵ تا ۲۰ درصد است که از این سود باید هزینه های مالیات، بیمه، حقوق کارگر، اجاره و سایر هزینه های جاری خود پرداخت کنند.
کد مطلب: 53247
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *