۱
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
دکتر کواکبیان رییس خانه مطبوعات کشور:

مجلس دهم قانون جامع مطبوعات را تصویب می کند

دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری در کنفرانس خبری در تعاونی مطبوعات کشور گفت: برخی رسانه‌ها هر مطلبی دوست دارند می‌نویسند و با آن‌ها برخوردی نمی‌شود. این برخوردها باید بر اساس قانون باشد و هرکسی از هر حزب و جناحی اگر از قانون تختی کرد باید با آن برخورد شود. نه اینکه برخوردها بر اساس رانت و جناح و... انجام شود.
عکس:محمد وقاری - فریادگر
عکس:محمد وقاری - فریادگر

دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری در کنفرانس خبری در تعاونی مطبوعات کشور گفت: برخی رسانه‌ها هر مطلبی دوست دارند می‌نویسند و با آن‌ها برخوردی نمی‌شود. این برخوردها باید بر اساس قانون باشد و هرکسی از هر حزب و جناحی اگر از قانون تختی کرد باید با آن برخورد شود. نه اینکه برخوردها بر اساس رانت و جناح و... انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مصطفی کواکبیان رییس خانه مطبوعات کشور در نشست خبری در تعاونی مطبوعات ایران با حضور جمعی از مطبوعاتی‌های کشور که روز شنبه یرگزار شد سخنان خود را با اشاره به سابقه مطبوعاتی خود آغاز کرد و گفت: بنده از هفده‌سالگی کار مطبوعات را با نوشتن در گروه الخمینیون در سمنان آغاز کردم و بعدها با راه‌اندازی روزنامه محلی پیام در سال 71 و مردم‌سالاری در سال 80 تاکنون مشغول به کارهای مطبوعاتی هستم. شاید سابقه سیاسی و دانشگاهی من از سابقه مطبوعاتی من پررنگ‌تر باشد اما همواره در کنار مطبوعات حضور داشتیم.

وی با توجه به اینکه در مجلس هشتم به‌عنوان نماینده حضورداشته است گفت: در عرصه مطبوعات یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که قانون جامع مطبوعات نداریم. قانون داریم اما جامعیت لازم را که شامل تمام سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و... شود، نداریم. ما بارها به‌وسیله شورای وزارت مطبوعات و نظام صنفی مطبوعات در مجلس طرح‌هایی ارائه دادیم که به تصویب نرسید.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در مجلس ششم بود که اعلام کردند مسئله اصلاح قانون مطبوعات فعلاً مسکوت بماند اما الآن در مجلس دهم هستیم و نیاز است که قانون جامعی تصویب شود و جلوی این هرج‌ومرج‌ها را در این سایت‌ها و مطبوعات بگیرد. هر سایت و روزنامه‌ای تیترهایی نامطلوب می‌زنند و هیچ قانونی برای مقابله با آن‌ها نیست. تصویب قانون جامع مطبوعات یکی از برنامه‌های ما در مجلس آینده خواهد بود با توجه به اینکه خودم هم در بدنه این مطبوعات هستم.

مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری در ادامه با اشاره به برخوردهای دوگانه با مطبوعات در کشور گفت: برخی رسانه‌ها هر مطلبی دوست دارند می‌نویسند و با آن‌ها برخوردی نمی‌شود درحالی‌که ما اگر یک جمله بنویسیم فوراً با ما برخورد می‌شود. این برخوردها باید بر اساس قانون باشد و هرکسی از هر حزب و جناحی اگر از قانون تختی کرد باید با آن برخورد شود. نه اینکه برخوردها بر اساس رانت و جناح و... انجام شود.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به عملکرد مجلس گذشته گفت: مجلس آن منزلت خود را در این دو سه دوره ازدست‌داده است. مجلسی نیست که عصاره فضیلت‌های مردم باشد. در رأس امور نیست. در حوادث مختلف سیاسی، اجتماعی و... جامعه حضور ندارد. در مسائل و مشکلات اقتصادی مردم هیچ اقدامی نکرده که هیچ در عوض در حین برجام مدام به دکتر ظریف هشدار دادند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری در ادامه گفته‌های خود به اهمیت دقیق بودن مجلس اشاره‌کرده و مجلس فعلی را فاقد دقت لازم برای نظارت بر امور دانست و بیان کرد: من بارها گفته‌ام که در مجلس هشتم من شاهد بودم که سه نوع پول در بین برخی از نمایندگان مجلس توزیع شد. در قضیه مرحوم کردان به شکلی شد که برخی از خود اصولگراها هم به این مسئله اعتراض کردند.

وی با اشاره به اهمیت جاری شدن قانون در کشور گفت: بنده باکسی تعارف ندارم و می‌گویم هیچ‌وقت حکم ممنوع‌التصویر شدن آقای خاتمی قبول ندارم. یک مسئله من‌درآوردی پیش پا افتاده که به خاطر آن شخصی مثل حجت‌الاسلام دعایی را به دادگاه کشاندند. داستان این ممنوع‌التصویری ازاین‌قرار بود که ما در مجلس بودیم، آقای حسینی وزیر ارشاد یک نامه به ما فرستاد که پخش هرگونه تصویر از آقایان موسوی، کروبی و خاتمی ممنوع است و موجب توقیف روزنامه می‌شود. این نامه از طرف معاون مطبوعات برایمان آمد. بنده از سوی دکتر لاریجانی عضو شورای امنیت ملی پیگیر شدم که ایشان هم گفتند ما این را تصویب نکرده‌ایم.

این کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در ادامه با اشاره به این‌که مسئله ممنوع‌التصویری آقای خاتمی توسط شخصی در دبیرخانه شورای امنیت ملی به‌صورت شفاهی بیان‌شده است و دکتر محمدعلی  رامین هم آن را به‌صورت مکتوب به مجلس ارائه داده است گفت: من می‌خواهم بگویم باید قانون در کشور جاری شود و مجلس باید پیگیر جاری شدن قانون در کشور باشد. چقدر حوادث اجتماعی در کشور اتفاق افتاده است و چگونه می‌توان برای آن‌ها چاره‌اندیشی کرد.

رئیس خانه مطبوعات کشور با اشاره به آمارهای ارائه‌شده توسط وزارت کشور از وضع نابسامان اجتماعی کشور گفت: با این آمارها ما چگونه می‌توانیم در سال 1404 به افق بیست‌ساله خود که ترسیم کرده‌ایم برسیم؟

کواکبیان در پایان سخنان خود با اشاره به خانه‌تکانی اسفندماه مجلس گفت: ما اصلاح‌طلب‌ها، تابع قانون هستیم. یعنی در چارچوب نظام هستیم و باهمت و یاری مطبوعات کشور انشا الله شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهیم بود.

وضعیت فرهنگی کشور مهم‌تر از آمارهای اقتصادی و اجتماعی

الیاس حضرتی نیز در این در نشست خبری در تعاونی مطبوعات  گفت : وضعیت فرهنگی کشور خیلی مهم‌تر از آمارهای اقتصادی و اجتماعی است. برخی از آمارها من را از وضعیت آینده کشور بسیار نگران می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت این دوره انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی اشاره کرد: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا ببینیم چه اقدامی را می‌توانیم انجام دهیم تا مشارکت حداکثری را داشته باشیم.

وی افزود : وضعیت فرهنگی کشور خیلی مهم‌تر از آمارهای اقتصادی و اجتماعی است. برخی از آمارها من را از وضعیت آینده کشور بسیار نگران می‌کنند. نیاز نیست خودمان را با کشوری مانند آمریکا مقایسه کنیم. وضعیت فرهنگی کشوری مانند کره جنوبی را اگر رصد کنید، تعداد سینماها، کنسرت‌ها، وضعیت موسیقی، همه ابعاد فرهنگی آن‌ها را با کشور خودمان مقایسه کنید متوجه حرف‌های من می‌شوید.

این کاندیدای مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد بیان کرد: وزارت ارشاد اختیار ندارد از مجوزی که صادر کرده است دفاع کند یا برای صادر کردن مجوز یک فیلم هزاران مشکل به وجود می‌آورد و دست‌آخر با هزار شرط یک مجوز غیرقابل‌دفاع صادر می‌کنند. تازه اگر بعد از تولید به وضعیت اکران برسد.

حضرتی در پایان سخنان خود به چهرهای مهم هنری و فرهنگی مانند حاتمی کیا، کیارستمی و خانم معتمدآریا اشاره کرد و گفت: هنرمندان ما مدام می‌نالند که فضای موردنیاز برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد. راه دور نرویم، خودمان که در مطبوعات هستیم، وضعیت خودمان را نگاه کنیم که چقدر فضایمان برای فعالیت بسته است.

محمدعلي وکيلي مدير مسوول روزنامه ابتکار نیز در این نشست با اشاره به جايگاه ايران در جهان در رديف چهار، پنج قدرت برتر جهاني به عنوان قدرت هماوردي، گفت: متأسفانه در داخل کارنامه قابل قبولي نداريم و به جامعه‌اي پر از مين تبديل شده‌ايم. از جمله مين‌هاي افسردگي، بيکاري، بي‌اعتمادي، فساد و اعتياد.

اين کانديداي انتخابات مجلس دهم با بيان اينکه حرکت در جامعه‌اي پر از مين به مردم احساس ناامني مي‌دهد، گفت: اين شرايط محصول رويکردهاي غلطي است که در مجلس شوراي اسلامي‌به خصوص در دو سه دوره اخير شاهد بوديم. وي با اشاره به اينکه امام (ره) ميزان را رأي ملت و مجلس را در رأس امور مي‌دانستند، تصريح کرد: وقتي مجلس در رأس امور است که خط قرمز مجلسيان، ملت باشند و صداي ملت در مجلس پژواک داشته باشد. وکيلي با تأکيد بر اينکه قانونگذاري در مجلس بايد لايحه‌محور باشد، گفت: در انتخابات پيش رو بايد اصل را بر مشارکت بگذاريم چرا که نتيجه فرع است.

در ادامه اين نشست حسن زماني به اولويت‌هاي مجلس دهم اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه چرخ‌هاي اقتصاد ما زنگ زده بايد آن را روغن‌کاري کنيم، پس اولويت اول ما رونق اقتصادي کشور است. وي با اشاره به وجود 7 ميليون جوان بيکار در کشور، گفت: لشکر بيکاران ما در حال انفجار هستند. همچنين 15 ميليون جوان آماده ازدواج داريم و براي نظام جمهوري اسلامي‌با توجه به تأکيد بر افزايش نسل اين موضوع نقطه بسيار تاريکي است و مجلس و دولت بايد با هم براي حل اين معضلات تلاش جدي کنند. اين کانديداي انتخابات مجلس دهم به معضل اعتياد در کشور و وجود سه ميليون معتاد اشاره کرد و گفت: همچنين موضوع سهم مردم در بخش سلامت بايد به عنوان اولويت مجلس دهم مورد توجه قرار گيرد و در مجلس دهم بايد سهم مردم در بخش سلامت به زير 20 درصد برسد.

 

بر‌اساس اين گزارش در ادامه اين نشست طه عبدخدايي کانديداي انتخابات مجلس دهم با بيان اينکه هميشه از تندروي‌هاي ضربه خورده‌ايم، گفت: ما هميشه از مجلس تند ضربه خورده‌ايم و نيازمند مجلسي متعادل و عقل‌گرا هستيم. وي با اشاره به اينکه نمايندگان در مجلس وظيفه قانونگذاري و تقنين را بر عهده دارند، گفت: ما به عنوان شهردار، فرماندار و يا رئيس آب و فاضلاب انتخاب نمي‌شويم بلکه به مجلس مي‌رويم تا قانونگذاري کنيم و اين کار نيازمند عقل و درايت و تجربه اجرايي است.

در ادامه مهدي آزادواري ديگر کانديداي انتخابات مجلس دهم نيز با بيان اينکه در حال حاضر کشور نياز به سخنراني، حرف و شعار ندارد و مشکل ما در اجراست، گفت: مشکلاتي مانند مسکن، ازدواج و بيکاري از اولويت‌هايي است که در مجلس دهم براي حل آنها بايد به طور جدي اقدام کنيم.

کد مطلب: 54433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *