۰
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵

ثبت نام بیش از دومیلیون زائر کربلا

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون بیش از دو میلیون زائر مشتاق سفر به کربلا و شرکت در آیین اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون بیش از دو میلیون زائر مشتاق سفر به کربلا و شرکت در آیین اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

سعید اوحدی روز شنبه در حاشیه آیین بزرگداشت ۱۴ تن از حجاج جانباخته فاجعه منا در بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: روند صدور ویزا نسبت به روند ثبت نام و علاقه مندی مردم برای پیاده روی این سفر تناسبی ندارد.
وی اظهار کرد: ساعات کاری در مرزهای شلمچه و مهران افزایش یافته است تا روال قانونی ورود زائران به عراق تسریع یابد.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: ۱۵ دفتر کنسولگری عراق برای انجام امور زائران اربعین حسینی قول همکاری داده اند.
وی با بیان اینکه هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا امکان عبور از مرز را ندارد، گفت: امکانات پزشکی و پذیرایی مهیا است ولی به زائران توصیه می شود وسایل شخصی از جمله کیسه خواب همراه داشته باشند تا مشکلی در حین سفر برای آنها بوجود نیاید.
اوحدی در خصوص وضعیت مفقودان فاجعه منا و آخرین اخبار از وضعیت رکن آبادی گفت: رکن آبادی و ۱۶ تن از حجاج بیت الله الحرام همچنان مفقود هستند و خبری از آنها نداریم.
وی افزود: تمام تلاش دستگاه دیپلماسی کشور بر روشن شدن وضعیت مفقودان متمرکز شده است.
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز شنبه با حضور در منزل ۱۴ تن از حجاج جانباخته بروجردی فاجعه منا از خانواده های آنها دلجویی و سپس در همایش مهاجران الی الله در سالن دکتر زرینکوب بروجرد شرکت کرد.
کد مطلب: 53274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *