۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۷

ادامه گستاخی شورای همکاری خلیج فارس/ تکرار ادعاهای ضدایرانی

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی خود در شهر جده عربستان با تاکید بر لزوم انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه، بار دیگر ادعای گذشته خود را علیه ایران تکرار کردند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، نشست وزرای خارجی شورای همکاری های خلیج فارس دیروز در شهر جده پایتخت اقتصادی عربستان سعودی برگزار شد، این شورا که پیشتر نیز مواضع خصمانه ای علیه بحران در سوریه و جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می کرد، بار دیگر به مواضع خود علیه این دو کشور ادامه داد.

در بیانیه ای که این شورا بعد از پایان نشست خود منتشر کرد، بر اهمیت تحقق انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه بر اساس حفاظت از امنیت و ثبات وحدت این کشور تاکید کرد. این کشورها که خود عاملان اصلی انتقال پول و سلاح برای تروریست های مسلح هستند، سعی کردند با فرافکنی دولت را مسئول کشتارهای صورت گرفته در این کشور بدانند.

تلویزیون سوریه با ارائه اسناد و دلایل متقنی نشان داد که تروریست هایی از اردن، قطر و عربستان سعودی در کنار شورشیان سوری و افرادی از سایر کشورهای آفریقایی و اروپایی در کشتار مردم سوریه دست دارند. حتی گزارش های اطلاعاتی و رسانه ای غرب نیز این اخبار را مورد تائید قرار داده است. همکاری آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر علیه سوریه بر کسی پوشیده نیست. لو رفتن اتاق عملیات شهر «اضنه» در ترکیه در نزدیکی مرز سوریه که تحت کنترل افسران آمریکایی بود جدیدترین نمونه این همکاری است.

این بیانیه همچنین تحت عناوین فریبنده کمکهای بشردوستانه، بر ضرورت آنچه «حمایت از ملت سوریه و رساندن کمک های انسانی فوری به آنها» خوانده شد، تاکید کرد. شورای همکاری با استقبال از انتصاب اخضر ابراهیمی به عنوان فرستاده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در سوریه بر اهمیت اوضاع استراتژیک جدید در این کشور و تعیین طرح های واضح برای انتقال مسالمت آمیز قدرت تاکید کرد.

نشست شورای وزراتی شورای همکاری همچنین با اعلام تمایل خود بر اهمیت ایجاد امنیت در لبنان و ثبات و حفط تمامیت ارضی این کشور از همه گروه های لبنانی خواست تا منافع عالی کشور را در اولویت قرار دهند و فرصت بازی کردن با امنیت و ثبات این کشور و کشاندن آن به بحران سوریه را بگیرند.

این شورا همچنین در ادامه مواضع خصمانه خود در قبال ایران در حالیکه از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران عدم تعهد در تهران عصبانی به نظر می رسید، سعی کرد تا با بزرگنمایی اشتباه غیرعمدی ترجمه اظهارات محمد مرسی رئیس جمهور مصر به فارسی، آن را تحریف اظهارات مرسی از سوی رسانه ملی ایران بنامد.

شورای همکاری چیزی که دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عضو خوانده بود را محکوم کرد و بار دیگر با تکرار ادعای مالکیت جزایر سه گانه ایرانی مدعی شد که این جزایر بخش جدایی ناپذیر از خاک امارات به شمار می‌رود.

این شورا مدعی شد که تماس ها با ایران در مورد حل موضوع جزایر سه گانه موفقیت آمیز نبوده و به همین علت خواستار بررسی تمام راهکارهای مسالمت آمیز برای بازگرداندن این جزایر به امارات شد.

ادعای تکراری شورای همکاری درباره جزایر سه گانه در حالی مطرح می شود که قدمت اسناد بین المللی اثبات کننده مالکیت ایران بر این جزایر به بیش از قدمت موجودیت کشور امارات می رسد و این در حالی است که ایران بارها با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه جز لاینفک اراضی این کشور است در عین حال آمادگی خود را برای رفع سوء تفاهمات در این زمینه اعلام کرده است.

کشورهای حاشیه حلیج فارس همچنین در اظهاراتی دوپهلو بر ضرورت همکاری کامل و شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده و بر ضرورت خلع سلاح هسته ای و کشتار جمعی در خاورمیانه تاکید کردند، این کشورها البته هیچ نامی از تسلیحات و کلاهک های اتمی رژیم صهیونیستی نبردند.

بیانیه این شورا همچنین آن چیزی که سیاست های خصمانه و اظهارت تحریک آمیز برخی مسئولان ایرانی خوانده بدون اینکه نامی از مسئولی به میان آورد، محکوم کرده و خواستار توقف این اقدامات و عدم استفاده از زور یا تهدید در راستای حفاظت از امنیت و ثبات منطقه شده است.
کد مطلب: 5335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *