۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۸

شورای همکاری خلیج فارس هم درباره فیلم موهن آمریکا بیانیه صادر کرد

شورای همکاری خلیج فارس ساخت فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد اما در عین حال برگزاری تظاهرات و حمله به سفارت آمریکا را غیرقابل توجیه دانست.
به نقل از خبرگزاری فرانسه،«عبداللطیف الزیانی»، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای که امروز جمعه صادر کرد گفت: ساخت فیلم موهن به اسلام قابل قبول یا توجیه نیست چرا که این امر توهین به احساسات مسلمانان و همه غیرمسلمانانی است که هر گونه اهانت به پیامبران و ادیان و اعتقادات را نمی‌پذیرند.

در این بیانیه آمده است: این گونه اقدامات تلاش‌های صورت گرفته برای استحکام اصول همزیستی، گفت‌وگو و نزدیکی بین ادیان را از بین می‌برد.

شورای همکاری در عین حال واکنش معترضان در حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در برخی کشورهای منطقه را محکوم کرد و گفت: خشم ما از این فیلم این گونه حملات را که تنها اهداف مشکوک عاملان آن را محقق می‌کند هیچ توجیهی ندارد.

شورای همکاری خلیج فارس از کشورهای عربستان، قطر، کویت، امارات، بحرین و عمان تشکیل شده است.

در منامه نیز شیخ «راشد بن عبدالله آل خلیفه»، وزیر کشور بحرین همه پایگاه‌های اینترنتی دسترسی به پخش این فیلم را بسته است.

شورای همکاری در حالی امروز تنها با صدور بیانیه‌ای ، ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد که مسلمانان نقاط مختلف جهان اسلام از سه‌شنبه گذشته به دنبال پخش کلیپی از این فیلم و معلوم شدن محتوای آن در اهانت به مقدسات اسلام به خروش آمده‌اند و با برگزاری تظاهرات مقابل سفارتخانه آمریکا اعتراض خود را به این فیلم موهن اعلام کردند.
کد مطلب: 6827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *