۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴

بیشترین آمار جرائم اینترنتی در ایران

بیشترین جرائمی که هم اکنون در فضای سایبری ایران در حال وقوع است پخش اطلاعات محرمانه افراد است.
به گزارش انتخاب ، باقر افخمی، عضو اصلی شورای حل اختلاف جرائم اینترنتی دادگستری کل استان تهران در خصوص وضعیت جرائم اینترنتی کشور به باشگاه خبرنگاران بیان داشت: هنگامی که جامعه آماری استفاده کنندگان از یک علم بیشتر شود به تبع آن معایب و محاسن آن نیز افزایش پیدا می کند که فضای اینترنت نیز از این امر مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: تنوع سنی حمایت و تعداد کمی و کیفی استفاده کنندگان از اینترنت رو به افزایش بوده و طبیعی است که شاهد افزایش تخلفات نیز در این حوزه باشیم.

افخمی در خصوص بیشترین جرائمی که هم اکنون در فضای سایبری کشور در حال وقوع است بیان داشت: پخش اطلاعات محرمانه و فیلم و اختلافات بر سردامنه های اینترنتی به ترتیب بیشترین جرائم این فضا را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: بحث مالکیت معنوی سایت ها در رده سوم این جرائم قرار دارد یعنی مجموعه هایی که سایتی را راه اندازی می کنند، پس از گذشت مدتی اختلافاتی بر سر اینکه برند سایت متعلق به کیست پیدا کرده و همین امر منجر به اقامه دعوا می شود.

عضو شورای حل اختلاف جرائم اینترنتی دادگستری هک ایمیل ها و حساب های مالی افراد را رده های آخر جرائم اینترنتی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: اکثر کاربران اینترنت به حقوق خود در این فضا آگاهی ندارند و دستگاه های ذیربط نیز اطلاع رسانی شفاف را در این زمینه انجام نداده اند.

*رسیدگی به جرائم سایبری از سرعت عمل بالایی برخودار است

افخمی اولین مرحله مراجعه افراد برای رسیدگی به شکایات خود در فضای سایبر را دادسرای جرائم اینترنتی عنوان كرد و افزود: افراد با مراجعه حضوری یا غیر حضوری به دادسرای جرائم اینترنتی می توانند درخواست و لایحه خود را مطرح کرده تا برای آنها نوبت دادرسی تعیین و به موضوع رسیدگی شود.

وی اذعان داشت: رسیدگی به جرائم سایبری نوعأ از سرعت بالایی برخودار است زیرا قسمتی از این جرائم به دادگاه شوراهای حل اختلاف جرائم اینترنتی ارجاع داده می شود.

عضو شورای حل اختلاف جرائم اینترنتی دادگستری کل استان تهران گفت: به دلیل ماهیت حقوقی شوراهای حل اختلاف جرائم اینترنتی و اینکه فاقد هر گونه تشریفات قانونی هستند به شکایات سریعا رسیدگی می شود.
کد مطلب: 5594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *