۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۹

وزارت اقتصاد واگذاری زمین به قطری ها را تكذیب كرد

رییس سازمان سرمایه گذاری و كمك های فنی و اقتصادی ایران واگذاری زمین به قطری ها را تكذیب كرد.
'بهروز علیشیری' در جمع خبرنگاران، در مورد خبر درج شده درباره واگذاری زمین به قطری ها گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی افزود: هفته گذشته خبری مبنی بر واگذاری زمین به قطری ها در یكی از سایت های خبری درج شده بود كه این امر باعث شك و تردید سرمایه گذاران خارجی در تملك املاك شد.

علیشیری تصریح كرد: البته متاسفانه بعد از آن هم خبر دیگری مبنی بر اینكه وزارت اقتصاد درگیر ماجرای واگذاری زمین به قطری ها است ، نیز منتشر شد.

وی ادامه داد: سفیر ایران در نامه ای حضور قطری ها در بازار جذب سرمایه گذاری خارجی ایران در زمینه كشاورزی را خواستار شده بود كه البته آن هم باید با بررسی شرایط قطری ها انجام می شد.

علیشیری تصریح كرد:همانطور كه درجلسه گزارش سالانه آنكتاد هم اعلام شد همه كشورها به ویژه شركت های خواهان حضور در بازار ایران می توانند با معرفی طرح های خود زمینه سرمایه گذاری در بازار ایران را فراهم كنند كه این كار پس از بررسی های نهایی به خصوص بررسی طرح های عامل سرمایه گذاری از سوی خارجی ها امكان پذیر است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: قطری ها برای اینكه بتوانند غذای مورد نیاز خود را تامین كنند اقدام به سرمایه گذاری در بخش امنیت غذایی و كشاورزی برخی كشورها كرده اند كه این امر در راستای تامین غذایی مردم خود در كنار رفع نیازهای كشاورزی بوده است .

وی افزود: سفیر ایران در قطر هم با توجه به توان مالی قطری ها اقدام به ارسال نامه در مورد معرفی طرح های كشاورزی و غذایی ایران برای آنها كرده است .

علیشیری گفت: من در بهترین حالت نمی گویم كه این خبر مغرضانه است اما می گویم كه این خبر از سر بی تدبیری تهیه شده است چون در گذشته با كویت ، تركیه و پرتغال در خصوص سرمایه گذاری در بخش كشاورزی و صنایع غذایی همكاری داشتیم و این خبر متاسفانه باعث شده كه طرف های سرمایه گذار خارجی با دید تردید به ادامه سرمایه گذاری خارجی در ایران نگاه كند .

وی ادامه داد: سخن من به رسانه ها این است كه ۵۰ درصد فعالیت مربوط به فرصت های سرمایه گذاری و جاذبه های آن مربوط به رسانه ها است كه با انتشار این خبر با توجه به شرایط اقتصادی علیه ایران شرایط ما سخت تر شده است .

علیشیری با بیان آنكه ، ما به هیچ عنوان تحت مقررات موجود نمی توانیم زمین و یا ساختمانی را به خارجی ها واگذار كنیم، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی حافظ منافع ملی كشور است.
کد مطلب: 570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *