۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۶
دبيركل خانه صنعت و معدن:

اقتصاد مقاومتي به معناي سرمايه‌گذاري براساس مزيتهاست

دبيركل خانه صنعت، معدن و تجارت ايران اقتصاد مقاومتي را به معني استفاده از مزيتهاي كشور در حوزه سرمايه‌گذاريهاي صنعتي و معدني دانست و افزود:‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت تاكنون در زمينه هدفمند كردن سرمايه‌گذاريهاي صنعتي و معدني در كشور در حد ايده‌آل كار نكرده است.
محسن شركا با اشاره به اين‌كه كشور در هر صورت در زمينه منابع با محدوديتهايي مواجه است، عنوان كرد: بايد ببينيم در چه صنايعي مزيت داريم تا در آنها سرمايه‌گذاري كنيم و اين در واقع همان اقتصاد مقاومتي است.

وي افزود: به عنوان مثال اگر صنعت سيمان را در كشور راه‌اندازي مي‌كنيم بايد صنايع پايين دستي آن‌را هم در نظر بگيريم، در غير اين صورت محصول سيمان روي دستمان مي ماند.

دبيركل خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با اشاره به اين‌كه بايد در سرمايه‌گذاريهاي صنعتي و معدني براساس مزيتهاي كشور عمل كنيم، خاطرنشان كرد: اين‌كه بگوييم چند ده هزار واحد صنعتي داريم يا در چند صد رشته صنعتي سرمايه‌گذاري كرده‌ايم افتخاري نيست، بلكه مهم سرمايه‌گذاري هدفمند براساس مزيتهاست.

شركا با اشاره به اين‌كه ايران در حوزه‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي و همچنين معدن و صنايع معدني براي سرمايه‌گذاري مزيت دارد، عنوان كرد: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار واحد صنعتي و معدني در كشور داريم و بايد ديد چه ميزاني از اين واحدها واقعا سودآور بوده و ادامه فعاليت آنها توجيه اقتصادي دارد.

کد مطلب: 5727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *