۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۵

مجارستان بسته پيشنهادي اتحاديه اروپا را رد کرد

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان پیش شرط های وضع شده توسط اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول را برای دریافت وام های کمکی رد کرد. وی روز پنجشنبه در یادداشتی نوشت که حاضر نیست وام های فوق را به قیمتی که در بسته پیشنهادی وضع شده است دریافت کند.
بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول خواستار اصلاحاتی نظیر کاهش حقوق بازنشستگان، افزایش سن بازنشستگی، خصوصی سازی اموال دولتی، کاهش کارکنان دولت، وضع مالیات بر اموال غیرمنقول، کاهش مخارج دولت و اصلاح قوانین بانکی است.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، اوربان همچنین نوشته است که بوداپست در حال تدوین بسته شروط پیشنهادی خود برای دریافت وام است و آن را ارایه خواهد داد.
بنا بر این گزارش، یادداشت اوربان در حالی منتشر شد که بازارهای سهام مجارستان با افت نسبی مواجه شده بود. در عین حال، حزب مخالف دولت اوربان موسوم به ام اس زی پی وی را متهم کرده است که سقوط بازارهای سهام و مشکلات اقتصادی دیگر در این کشور حاصل سیاست های اقتصادی فاجعه آمیز وی است.
همچنین میهالی وارگا، که نمایندگی بوداپست را در مذاکرات دریافت وام بر عهده دارد، روز چهارشنبه اعلام کرد که مجارستان برای ساماندهی اقتصاد خود به این وام احتیاج دارد. با این حال، اختیار هرگونه تصمیم گیری درباره دریافت وام با نخست وزیر است.
کد مطلب: 5762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *